۲۶ مظنون مرتبط با مرگ ۳۹ پناهجوی ویتنامی دستگیر شدند

۲۶ مظنون اروپایی در بلژیک و فرانسه در خصوص مرگ تعداد زیادی از پناهجویان آسیایی دستگیر شدند. این افراد در ارتباط با مرگ ۳۹ مهاجر ویتنامی که اجساد آن‌ها سال گذشته در پشت یک کامیون در انگلیس پیدا شده بود، دستگیر شدند.

اخبار بین الملل- بر اساس بیانیه دادستان فدرال بلژیک ۱۳ مظنون در روز سه شنبه در این کشور بازداشت شدند. بیشتر مظنونان در شهر بروکسل بازداشت‌ شده‌اند. ۱۳ مظنون دیگر هم در فرانسه دستگیر شده‌اند. دادستان بلژیک معتقد است که این افراد بخشی از یک گروه بزرگ قاچاق هستند.

این دستگیری با همکاری مقامات بلژیکی، فرانسوی، انگلیسی، ایرلندی و همچنین آژانس‌های اطلاعاتی و قضایی مربوط به اتحادیه اروپا انجام شده است. در اکتبر سال گذشته، ۳۹ جسد در کامیونی در یک منطقه صنعتی در نزدیکی لندن کشف شد.

قربانیان همگی از شهروندان ویتنامی بودند که با کمک قاچاقچیان انسان تلاش کرده بودند وارد انگلیس شوند. تحقیقات نشان داده که مهاجران به دلیل کمبود اکسیژن جان خود را از دست داده‌اند. بسیاری از آن‌ها قبل از انتقال کامیون به انگلیس در بلژیک مخفی شده بودند. مقامات انگلیس پیش از این ۵ نفر را در رابطه با این فاجعه دستگیر کردند. 

طبق گفته مقامات بلژیک در صورت اثبات نقش افراد دستگیر شده در این جنایت، متهمان به ۱۵ سال زندان و جریمه هزار تا ۱۵۰ هزار یورویی محکوم می‌شوند.