منع آمد و شد در مینیاپولیس آمریکا

درپی بالا گرفتن اعتراضات در شهر مینیاپولیس، در این منطقه مقررات منع آمد و شد اعلام گردید.

اخبار بین الملل-بر این اساس، درپی کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس و بالاگرفتن اعتراضات مردم به این موضوع، شهردار شهر مینیاپولیس اعلام کرد از ساعت ۸ شب به وقت محلی در این شهر مقررات منع آمد و شد وضع می‌شود.

پیشتر رسانه ها اعلام کردند افسر پلیس آمریکایی در شهر مینیاپولیس که جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست را به قتل رسانده بود، بازداشت شد.

مرگ دلخراش یک سیاه‌پوست به نام جورج فلوید توسط ماموران پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا باعث شده تا معترضان به نژادپرستی به فروشگاه‌ها، ساختمان‌ها و یک اداره پلیس حمله کنند و آنها را به آتش بکشند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی تهدید کرده بود که اگر شهردار این شهر نمی‌تواند آرامش را برقرار کند از نیروهای گارد ملی خواهد خواست به مینیاپولیس بیایند. ترامپ به نیروهای گارد ملی اجازه تیراندازی به معترضان را هم داده است.

نیروهای امنیتی آمریکا هم اعضای تیم خبری شبکه سی‌ان‌ان را در هنگام پخش گزارش زنده از اعتراضات مردمی به نژادپرستی در مینیاپولیس را بازداشت کردند.

این اقدام پلیس آمریکا در حالی صورت گرفت که عمر جیمنس، گزارشگر سی‌ان‌ان، هویت خود را به پلیس اعلام کرده بود. پلیس همچنین دو تن از همکاران جیمنس از جمله تهیه‌کننده و فیلم‌بردار سی‌ان‌ان را بازداشت کرد.