گسترش موج اعتراضات مردم در آمریکا

مرگ هولناک یک جوان سیاهپوست به دست پلیس آمریکا به سرعت موجی از اعتراضات را در شهر‌های مختلف آمریکا از جمله واشنگتن و آتلانتا به همراه داشت.

اخبار بین الملل-شهروندان آتلانتا روز جمعه در اعتراض به مرگ غم انگیز جورج فلوید به دست نیرو‌های پلیس به خیابان‌های این شهر ریختند. این اعتراضات در برخی نقاط به خشونت کشیده شد. ویدئو‌های زیادی از اعتراضات مردم شهر آتلانتا در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، که در آن نیرو‌های پلیس با تجهیزات ضد شورش با مردم درگیر می‌شوند.

بخشی از این تجمعات اعتراضی در خارج از ساختمان شبکه خبری سی ان ان در آتلانتا صورت گرفت و با پرتاب اشیاء مختلف به سمت شیشه‌های این ساختمان به خشونت کشیده شد.

تظاهرات مشابهی نیز در شهر‌های واشنگتن و بروکلین در اعتراض به خفه کردن این شهروند سیاه‌پوست از سوی پلیس آمریکا برگزار شد، که بیشتر این اعتراضات در نهایت به درگیری میان پلیس و مردم کشیده شد.

این اعتراضات پس از آن صورت می‌گیرد که دوشنبه «جورج فلوید» یک مرد سیاهپوست آمریکایی که پلیس آمریکا تلاش داشت تا او را خارج از یک مغازه خوار و بار فروشی در جنوب شهر مینیاپولیس بازداشت کند، به قتل رسید. تصاویری که تلفن همراه یک شهروند از این وقایع ضبط کرده بود، نشان می‌داد یک افسر پلیس دست کم برای هشت دقیقه زانوی خود را بر روی گردن این سیاهپوست قرار داده بود که در نهایت سبب مرگ وی شد.

این قتل بی رحمانه که اعتراضات زیادی را به همراه داشته سبب شد تا افسر خاطی به همراه سه نفر دیگر از کار خود برکنار شوند و «جیکوب فری» شهردار مینیاپولیس، اتهاماتی را متوجه این افسر کرد.