آمریکا در آتش و دود/ ماجرای قتل جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی

قتل یک شهروند سیاه پوست در آمریکا موضوع جدید و تازه ای نست بلکه با بررسی تاریخ ایالات متحده وحشی گری و تبعیض نژادی در این کشور و توسط حاکمان کاخ سفید نشان داده  کشوری که خود را طرفدار آزادی بیان نشان می دهد بدترین نوع تبعیض نژادی را به رخ جهان کشیده و با آوردن یک چهره رنگین پوست مانند اوباما هم نتوانسته چهره واقعی خود را نشان دهد.

اخبار بین الملل- این روزها فیلم قتل جورج فلوید توسط پلیس آمریکایی در سراسر جهان دست به دست می شود و نشان می دهد چگونه ضعف اخلاق انسانی و تبعیض در آمریکا و در میان نیروهای حکومتی و ایالتی موج می زند.

بیشتر بخوانید:

معترضان خشمگین آمریکایی پرچم آمریکا را آتش زدند/فیلم

حمله پلیس با گاز اشک‌آور به معترضان در مقابل کاخ سفید/فیلم

به گزارش افکارنیوز، در این فیلم 7 دقیقه ای نشان داده می شود که جرج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی در 5 خرداد توسط یک افسر پلیس در شهر مینیاپولیس دستگیر شده اما این دستگیری حالت عادی ندارد.

این افسر پلیس زانوی خود را برای حدود ۷ دقیقه بر روی گردن جورج فلوید گذاشت تا وی با مرگ روبرو شد.

جورج فلوید

آنچه در فیلم مشخص است اینکه این مرد 45 ساله سیاه پوست اصرار می کند که نمی تواند نفس بکشد و حتی عابران به مأمور پلیس می‌گویند به وی اجازه تنفس بدهد. اما پلیس به حرف وی گوش نمی کند و سرانجام منجر به مرگ جورج فلوید می شود.

پس از این حادثه مردم آمریکا در جایی که منجر به قتل جورج فلوید شده گل گذاشتند و از آن روز تا به الان خشم و اعتراضات آمریکا را فرا گرفته است.

معترضان آمریکایی در مینیاپولیس شعارهایی را در اعتراضات سر دادند و فریاد زدند «عدالت برای جورج»، «نمی‌توانم نفس بکشم»

ماجرای اعتراضات فقط به شهر مینیاپولیس ختم نشد بلکه در لس آنجلس و دیگر شهرها نیز معترضان شروع به آتش زدن و اعلام خشم خود کردند و حتی پرچم آمریکا را آتش زدند.

جرج فلوید

واکنش ترامپ به قتل سیاه پوست آمریکایی

اما ماجرا زمانی جالب تر شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اعتراضات گفت: من نمی‌توانم بنشینم و ببینم چنین اتفاقی دارد برای مینیاپولیس، یک شهر عالی آمریکایی، رخ می‌دهد. رهبری فوق‌العاده ضعیفی [در این شهر] وجود دارد. یا «جاکوب فری» شهردار بسیار ضعیفِ چپ رادیکالی فکری بکند و شهر را تحت کنترل بگیرد، یا خودم گارد ملی را می‌فرستم و کار را درست می‌کنم. این «اراذل» دارند به یاد و خاطره جورج فلوید بی‌احترامی می‌کنند و من نخواهم گذاشت این اتفاق بیفتد. همین الآن با «تیم والتز» فرماندار [ایالت مینه‌سوتا] صحبت کردم و به او گفتم که ارتش تا آخر خط همراهش است. کوچک‌ترین مشکلی پیش بیاید، ما کنترل اوضاع را به دست می‌گیریم، اما وقتی غارت شروع شد، شلیک هم شروع می‌شود. متشکرم!

از سوی دیگر تیم والز فرماندار ایالت مینه‌سوتا اعلام کرد که در فکر برقراری حکومت نظامی در شهر مینیاپولیس هستیم و به‌زودی درباره آن تصمیم خواهیم گرفت.

وی به توئیت‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره حادثه مینیاپولیس اشاره و تصریح کرد: توئیت‌های ترامپ کمکی به فائق آمدن بر بحران اخیر نکرد، به ارتش نیازی نیست و اوضاع در حال آرام شدن است.

اعتراضات همچنان ادامه دارد و مردم آمریکا به تبعیض نژادی در این کشور به شدت معترض هستند و این اعتراضات ادامه دارد و حالا ترامپ در کنار بحران هایی مانند کرونا و جنگ اقتصادی با چین و شکست سیاست هایش در خاورمیانه با اعتراضات داخلی نیز رو برو است. آمریکا در آتش و دور است و این نشان از سیاست های بی رحمانه و رفتارهای ظالمانه حکام آمریکایی دارد.