در میان عناصر داعش، شکاف پدید آمده است

«یحیی رسول» سخنگوی نیرو‌های مسلح در عراق از وجود شکاف‌هایی داخل گروه داعش پس از سرنگونی ابوبکر بغدادی و شماری از سران داعش خبر داد که آخرین آن‌ها «حجی تیسیر» بود.

اخبار بین الملل- یحیی رسول، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: هدف قرار داده شدن سران گروه تروریستی داعش بسیار مهم است؛ همچنانکه قتل حجی تیسیر به منزله ضربه‌ای قوی به گروه داعش بود و اثر فراوانی داشت.

وی در ادامه افزود: تلاش‌های مختلفی صورت گرفته بود تا حجی تیسیرهدف گرفته شود، اما آن‌ها موفق نبودند؛ چرا که او فردی بسیار محتاط بود و در یک مکان ثابت حضور پیدا نمی‌کرد و از دستگاه‌های هوشمند به خصوص از تلفن همراه استفاده نمی‌کرد. اما پس از دریافت اطلاعات دقیق و ارائه آن به ائتلاف بین المللی، حمله‌ای به از سوی ائتلاف به انجام رسید، و بر اثر آن، وی در دیرالزور به قتل رسید.

وی در ادامه افزود: شکاف‌ها داخل گروه داعش به خصوص پس از کشته شدن ابوبکر بغدادی بالاست و اکنون مسأله نبود فرماندهی و کنترل گروه مطرح است.

یحیی رسول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تروریست‌ها در حال برنامه ریزی برای آنچه «غزوة رمضان» نامیده می‌شد، بودند که از طریق عملیاتی اطلاعاتی به شکست انجامید و این تروریست‌ها بازداشت شدند.

وی در خصوص سخنان ابو حمزه قرشی نیز گفت: این سخنان نشان از شکست پس سیلی‌هایی دارد که داعش آن را دریافت کرده است؛ چرا که داعش بر راهکار رسانه‌ای متکی است و بیشتر عملیات هایش تنها تبلیغاتی است.

او همچنین گفت خطر بزرگتر داخل سرزمین‌های سوریه، حضور هزاران عنصر تروریستی در آنجاست.