مشاور ترامپ متهم به خیانت به آمریکا

«مایکل فلین» که به دلیل دروغگویی به پلیس فدرال آمریکا در ماجرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در همان ابتدای کار، از سمت مشاور امنیت ملی کناره‌گیری کرده بود، اکنون با اتهام خیانت به کشورش روبرو شده است.

اخبار بین الملل-مادرجونز (Mother Jones) در مطلبی با عنوان « براساس گزارش‌های تازه، مایکل فلین به ایالات متحده خیانت کرده است» نوشت:  فلین مشاور امنیت ملی که بیش از ۲۴ روز در این سمت باقی نماند، کاری بدتر از دروغگویی به اف‌بی‌آی انجام داد. او به ایالات متحده خیانت کرده است. این تازه‌ترین سند از نسخه‌های تازه منتشر شده از گفت‌وگوهایی است که وی در دوران ریاست جمهوری با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه انجام داده است.  

در ادامه این گزارش آمده است: تاکنون رسوایی‌های فلین عموما بر پرونده جنایی او متمرکز شده است که در آن به عنوان نخستین مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» به دروغگویی به پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌آی) در مورد تماس‌ها با کیسلیاک متهم شد.

فلین به ماموران اف‌بی‌آی گفته بود که در مورد تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه توسط دولت اوباما بحث نکرده است. اما مشخص شده موضوع بحث فلین همین موارد بوده و حتی روس هارا تشویق کرده بود مقابله‌به‌مثل نکنند زیرا وعده داده بود پس از روی کار آمدن ترامپ، امور میان مسکو و واشنگتن بهتر می‌شود.  

اما این پرونده بسته شد و ادامه پیدا نکرد. با این حال پس از آنکه ترامپ و اطرافیانش سعی کردند واقعیت را خنثی کنند و یک تئوری توطئه بی‌اساس که ترامپ آن را «اوباماگیت» نامیده بود برملا کرده و فلین را قربانی جلوه دهند، وضعیت تغییر کرد. آن‌ها ادعا کردند که فلین به طور ناعادلانه مورد هجوم توطئه‌سازان قرار گرفته و همین افراد سبب طرح اتهامات علیه فلین شده‌اند.  

حقیقت این است که ترامپ و تیمش برای انحراف اذهان عمومی از دخالت روسیه در نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و شیوه واکنش دولتش به همه‌گیری کرونا در آمریکا، شروع به صحبت در مورد رسوایی اوباماگیت و جاسوسی رئیس جمهوری پیشین و تیمش از فلین کردند.  

اما در اسناد تازه منتشر شده، آمده است که فلین در دسامبر ۲۰۱۶ (آذر ۹۵) و ژانویه ۲۰۱۷ (دی ۹۵) گفت‌وگوهای مهمی با سفیر روسیه درخصوص تحریم‌های اعمال شده دولت اوباما علیه روسیه انجام داده است. جمعه شب گذشته، «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی، اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌دهد فلین به اف‌بی‌آی دروغ گفته است. در این تماس‌ها فلین از روسیه خواسته بود بیش از اندازه نسبت به تحریم‌های اوباما واکنش نشان ندهد؛ زیرا این امر باعث می‌شود کار دولت ترامپ با روسیه سخت‌تر شود. 

در این اسناد آمده است، فلین به هیچ وجه به دلیل مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به کیسلیاک معترض نبود. وی هیچ مخالفتی با سفیر روسیه برای عملیات مخفیانه پوتین برای براندازی دموکراسی آمریکا نکرده بود.

براساس این اسناد، او به کیسلیاک نگفته است که مسکو برای هک کردن دموکرات‌ها و استفاده از اطلاعات سرقت شده برای تأثیرگذاری در انتخابات به نفع ترامپ، باید هزینه بدهد. فلین رئیس پیشین آژانس اطلاعات دفاعی، به کیسلیاک درخصوص هرگونه جنگ اطلاعاتی با روسیه هشدار نیز نداده است. به عبارتی، در حالی که دولت اوباما در تلاش برای تعیین مجازات علیه روسیه به دلیل حملات این چنینی بود، فلین به نمایندگی از تیم ترامپ پیام کاملا متفاوتی ارسال می‌کرد: ما به آن اهمیتی نمی‌دهیم.  

بررسی این اسناد نشان می‌دهد، این مشاور امنیت ملی در حال ورود به کاخ سفید، اساسا به یک مخالف خارجی گفت که رئیس جمهوری جدید نگران حملات کرملین به ایالات متحده نیست و حتی تاکید کرد که ترامپ قصد تلافی ندارد. در حقیقت، فلین به پوتین سیگنال می‌داد که به محض اتمام کارش، ترامپ دنبال این موضوع نخواهد بود و به جای آن، به عنوان یک شریک راهی روسیه خواهد شد.  

اما با وجود همه این اتهام‌ها، «ویلیام بار» دادستان کل ایالات متحده پرونده فلین را کنار گذاشته و ترامپ که فلین را به دلیل دروغگویی به مایک پنس معاون خود در مورد گفت‌وگوهایش با کیسلیاک اخراج کرد، سعی کرده او را قربانی تئوری توطئه اوباماگیت اعلام کند.

اکنون مشخص شده همه این جنجال‌ها فقط با هدف انحراف اذهان انجام شده و فلین مقصر است و جرم اصلی او، نه دروغگویی که اقدام علیه دمکراسی آمریکاست و این خود بازتاب گناه ترامپ به عنوان رئیس جمهوری است. انتخابات ریست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا توسط یک قدرت در خارج از کشور تحت تاثیر قرار گرفته و در طول مبارزات انتخاباتی، ترامپ و مشاوران ارشدش با تکرار انکارهای کرملین به این حمله کمک کرده و از آن بهره بردند.  

ترامپ و حلقه اطرافیانش به روسیه اجازه دادند کارش را بکند. این همان کاری است که فلین در طول گفت‌وگوهای خود با کیسلیاک نیز انجام می‌داد. او با روس‌ها به گونه‌ای برخورد می‌کرد انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده و از تعهد خود برای دفاع از ایالات متحده در برابر حمله‌های خارجی همانند ترامپ دست کشید. بدون شک، ترامپ و تیمش همچنان در مورد جزئیات پرونده حقوقی فلین بدون هیچگونه مدرکی اصرار دارند که همه این ماجراها نقشه اوباما و اطرافیانش بوده است. اما تخلف اساسی فلین بسیار بزرگتر و عمیق‌تر از دروغ‌های اوست زیرا رونوشت‌های منتشر شده به دلیل طرح اتهام‌های جعلی ترامپ علیه اوباما واقعیت سیاه‌تری را نشان می‌دهد؛ فلین از خط قرمزهای دموکراسی آمریکا عبور کرده است.  

در پایان این مطلب آمده است: مایکل فلین سپهبد بازنشسته نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا، فقط به مدت ۲۴ روز به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ فعالیت کرد. فلین در فوریه ۲۰۱۷ (بهمن ۹۵) به دلیل اتهام‌های مطرح شده درخصوص حواشی تحریم‌های آمریکا علیه مسکو و ارتباطات او با سفیر روسیه، از سمت خود استعفا کرد.