پرتاب بمب آتش‌زا به سوی خودروی پلیس

در تظاهرات روز گذشته ایالت نیویورک آمریکا که به دنبال خفه شدن جورج فلوید، جوان سیاه پوست ، به دست پلیس در سراسر این کشور به راه افتاده است یک دختر ۲۷ ساله به سوی خودروی پلیس که چهار سرنشین داشت بمب آتش‌زا پرتاب نمود.

اخبار بین الملل-روز گذشته، سامانتا سندر در تظاهرات شهر بروکلین نیویورک در ساعت ۱۰:۳۰ شب به وقت محلی به سوی خودروی پلیس که در حال عبور بود یک بمب‌آتش‌زا پرتاب کرد، هرچند ماموران پلیس بدون هیچ گونه آسیبی موفق به فرار شدند. سندر پس از این حادثه دستگیر و به جرم تلاش برای قتل چهار نفر متهم شد.

ماموران پلیس خواهر سامانتا را نیز که به هنگام دستگیری خواهرش تلاش می‌کرد مانع این کار شود دستگیر کردند. داریان ۲۱ ساله نیز به جرم مقاومت در برابر دستگیری و انسداد مسیر عملکرد پلیس متهم شده است.

میرر در ادامه این خبر نوشت: این دو خواهر جوان در میان هزاران معترضی بودند که پس از مرگ جورج فلوید به خیابان‌های نیویورک آمدند. در این اعتراضات در حادثه دیگری یک خودروی پلیس دچار آتش‌سوزی شد و شماری دیگری از خورو‌های پلیس نیز آسیب دیدند.

درموت شیا، کمیسر دپارتمان پلیس نیویورک، در این خصوص گفت: «در جریان اعتراضات اخیر تعداد بی‌شماری از افسران پلیس آسیب دیده‌اند. فقط خواست خدا بوده است که تاکنون کسی از ماموران ما کشته نشده است.»

دوشنبه گذشته جورج فلوید ۴۶ ساله و سیاه پوست به ظن استفاده از پول تقلبی از سوی پلیس شهر مینیاپولیس دستگیر و خفه شد. تصاویر ضبط شده از صحنه دستگیری او نشان می‌دهد که دیوید شووین، افسر پلیسی که او را دستگیر کرده بود، زانوی خود را روی گردن او گذاشته است و فشار می‌دهد فلوید به طور مکرر می‌گوید «نمی‌توانم نفس بکشم» و پس از مدت کوتاهی جان می‌دهد.

این ماجرا سبب ایجاد ناآرامی‌هایی در آمریکا شده و اعتراضات گسترده‌ای را در تمامی ایالت‌های آن به دنبال داشته است. شووین پس از چهار روز ناآرامی، دستگیر و به جرم قتل درجه سه و قتل عمد درجه دو متهم شده است.