رهگیری بمب‌افکن‌ «بی‌-۱» آمریکا توسط روسیه /فیلم

در حالی که قدرت‌نمایی‌های آمریکا و روسیه در مناطق مختلف جهان از شرق اروپا تا قطب شمال ادامه دارد رسانه‌های روس فیلمی از اقدام جنگنده‌های این کشور در رهگیری بمب‌افکن راهبردی و مافوق صوت آمریکا در حریم هوایی دریای سیاه و بالتیک منتشر کردند.

اخبار بین الملل-جنگنده‌های روسیه بمب‌افکن‌های راهبردی «بی‌-۱ لنسر» را که به حریم هوایی روسیه در دریاهای بالتیک و سیاه نزدیک شده بودند، رهگیری کردند.

فیلمی که وزارت دفاع روسیه از رهگیری این بمب‌افکن راهبردی و مافوق صوت نیروی هوایی آمریکا منتشر کرده، پرواز «سوخو ۲۷ پی» و «سوخو ۳۰ اس ام» و مشایعت بمب‌افکن آمریکایی را نشان می‌دهد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، جنگنده‌ها روس در فاصله‌ای مناسب با بمب‌افکن‌های آمریکایی به پرواز درآمدند و این اقدام سبب شد که این بمب‌افکن‌ها مسیر حرکت خود را تغییر دهند و از حریم هوایی روسیه دور شوند.

طبق گزارش راشا تودی، «بمب‌افکن‌ها و هواپیماهای شناسایی آمریکا و همچنین هواپیماهای ناتو طی سال‌های اخیر به طور مرتب در نزدیکی مرزهای روسیه دیده شده‌اند».

این رسانه روس افزود: «مسکو این پروازها را تحریک آمیز می‌داند، پروازهایی که از سال ۲۰۱۴ و الحاق کریمه به روسیه و درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین تشدید شده است».