انتقال ترامپ به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید

با ادامه اعتراضات به قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست این کشور و تجمع مردم در مقابل کاخ سفید ، مقررات منع رفت‌وآمد در واشنگتن برقرار شد.

شهردار شهر سن خوزه کالیفرنیا نیز در پیامی توییتری اعلام کرد از ساعت ۸:۳۰ شب امروز دوشنبه تا ساعت ۵ بامداد (به وقت محلی) به مدت ۷ روز آینده یا تا اطلاع ثانوی مقررات منع رفت‌وآمد شبانه برقرار می‌شود.

مقررات منع رفت‌وآمد در واشنگتن / انتقال ترامپ به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید

پیش از این نیز گاوین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیا وضعیت کنونی در شهر لس آنجلس را با توجه به تداوم اعتراضات، فوق‌العاده اعلام کرده بود.

کریس جانسینگ، خبرنگار ام‌اس‌ان‌بی‌سی فاش کرد دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا از بیم معترضان روزجمعه برای مدتی بسیار کوتاه توسط سرویس مخفی به پناهگاه زیرزمینی در کاخ سفید منتقل شد.

انتقال ترامپ به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید

این همان پناهگاهی است که طی حملات یازدهم سپتامبر دیک چنی، معاون رئیس‌جمهور وقت از آن استفاده کرد.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.