لغو نشست آیپک

کمیته روابط عمومی آمریکا و اسراییل (آیپک) اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا نشست بهاره خود را لغو می‌کند.

اخبار بین الملل-بر این اساس، پس از آنکه در آخرین نشست آیپک در اسفند ماه تست ابتلا به کرونای ۵ نفر از شرکت کنندگان مثبت اعلام شد، مسئولان برگزاری برای نشست‌های آتی این موضوع را در نظر گرفتند و اعلام کردند برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، نشست بهاره آیپک لغو شد.

مقامات کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (اعلام کردند برخی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس آیپک در واشنگتن با فردی که مبتلا به ویروس کرونا بوده در ارتباط بوده‌اند.

به موجب این گزارش آیپک در بیانیه‌ای اعلام کرد با وجودی که فرد خاص مبتلا به ویروس کرونا در این کنفرانس شرکت نکرد، ولی گروهی از افراد که اخیرا با وی دیدار کرده بودند در این کنفرانس شرکت کردند. با این همه بنابر اطلاعات موجود، آزمایش کرونای هیچکس از شرکت کنندگان در آیپک تاکنون مثبت نبوده است.

منابع اسرائیلی و آمریکایی به هاآرتص گفتند گروهی که در بیانیه آیپک به آن‌ها اشاره شده است از نیویورک آمده بودند. این گروه نماینده کنیسه‌ای بودند که یکی از اعضای آن به ویروس کرونا مبتلا بود و برخی از اعضای همین کنیسه پس از اینکه با فرد مبتلا در یک مراسم مذهبی در یک مکان حضور داشتند، در کنفرانس آیپک نیز شرکت کردند.

مقامات آیپک به هاآرتص گفتند: ما از ابتدای ژانویه تحولات مربوط به ویروس کرونا را از نزدیک زیر نظر داریم و با کارشناسان بهداشتی در مشورت و رایزنی هستیم و دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها و دیگر نهاد‌های مسئول را رعایت می‌کنیم.

در آخرین نشست آیپک ۱۸ هزار نفر شرکت کرده بودند.