عربستان تصویربردار شبکه المسیره را به شهادت رساند

المسیره یمن از به شهادت رسیدن تصویربردار این شبکه در جریان انجام وظیفه در جبهه جنگ توسط نیروهای متجاوز ائتلاف خودخوانده به این کشور به رهبری عربستان خبر داد.

اخبار بین الملل-المسیره یمن روز دوشنبه گزارش داد که "عبدالله عسکر " تصویربردار این شبکه در حین انجام وظیفه جهادی خود برای به تصویر کشیدن صحنه‌های جنگ یمن و تلاش برای استقلال این کشور توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان به شهادت رسید.  

این شبکه افزود: عسکر پس از گذشت عمری از زندگی سراسر جهادی خود و مشارکت در جبهه‌های مختلف جنگ، همدوش با سایر جهادگران در حال تهیه مستندی از جنایت تجاوزگران بویژه در استان "الجوف" یمن بود که به شهادت رسید.  

شبکه المسیره اضافه کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم در کنار مردان خدا در جبهه‌ها و در کنار مردم خود جنایات متجاوزان را افشا کنیم و برای انجام این رسالت هزینه‌های آن که از جان گذشتگی است را پرداخت می‌کنیم.  

۱۴ اردیبهشت امسال "جنبش انصارالله" یمن به نقل از اتحادیه روزنامه‌نگاران این کشور اعلام کرد که طی پنج سال گذشته بیش از ۲۹۰ نفر از خبرنگاران و گروه رسانه جنگی در درگیری‌های یمن کشته شده‌اند. 

عربستان از حدود شش  سال پیش جنگ گسترده‌ای را با همراهی برخی کشورهای منطقه علیه یمن با هدف بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رییس جمهوری فراری یمن آغاز کرده و به صورت مستمر هر روز مناطق مختلف این کشور را با استفاده از سلاح‌های دریافتی از کشورهای غربی بمباران می‌کند. 

تعداد کشته‌های رسانه ملی وابسته به دولت نجات ملی یمن در صنعاء نیز ۴۵ نفر و تعداد زخمی‌های آن بیش از ۲۵ نفر بوده است. 

 اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن همچنین اعلام کرد که ائتلاف سعودی در شش سال گذشته ۲۳ مرکز رسانه‌ای را تخریب کرده و در ۳۰ نوبت ایستگاه‌های پخش و ارسال برنامه‌های خبری را هدف قرار داده است. 

همچنین شش مورد جعل شبکه‌ها و کانال‌های الکترونیکی، هشت مورد توقف پخش کانال‌های ماهواره‌ای و ۱۴۳ مورد ممانعت از ورود خبرنگاران خارجی به یمن به ثبت رسیده است.