صدور بیانیه حماس درباره جنایت کشتی مرمره

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای مطبوعاتی با گرامیداشت دهمین سالگرد شهادت تعدادی از فعالان مدنی در کشتی مرمره از سوی عناصر رژیم صهیونیستی ، آن‌ها را الگوی همه امت اسلامی در دفاع از آرمان فلسطین برشمرد.

اخبار بین الملل-در این بیانیه که از سوی ماهر صلاح، رئیس جنبش در مناطق خارجی صادر شده، آمده است: «امروز دهمین سالگرد شهدای کشتی مرمره است که پیشتاز ناوگان بزرگ آزادی بود و هزاران کیلومتر برای رسیدن به غزه تحت محاصره در نوردید تا انسانیت و همبستگی خود را با تاکید بر اهمیت آرمان فلسطین نشان دهد.

آن روز خون مجروحان و شهدای مدنی در دفاع از فلسطین و تلاش برای شکستن محاصره ظالمانه‌ای که اشغالگران صهیونیست بر نوار غزه قهرمان و صبور اعمال کردند بر زمین ریخت تا حلقه‌ای جدید در زنجیره‌ای مبارک از تلاش‌های جدید در دفاع از مسجدالاقصی ، قدس و فلسطین در عرصه میدانی و مجامع بین‌المللی در دفاع از حق ثابت فلسطین در خاک و مقدسات و زندگی کریمانه در کشور آزاد و مستقل خویش باشد.

نام شهدای کشتی مرمره به فهرست هزاران شهید دیگر پیوست که جان و خون خود را برای بیش از یک قرن تا به امروز در دفاع از فلسطین فدا کردند و خونشان با خون شهدا و مجروحان فلسطینی در هم آمیخت و یاد آن‌ها در خاطر و ذهن ما باقی خواهد ماند.

ناوگان آزادی نمونه عملی آزادی امت اسلام برای ایستادن در کنار فلسطین از قدس و غزه گرفته تا همه خاک و آبش بود. در زمانی که جهان هیچ کاری برای رفع محاصره جنایتکارانه از غزه نکرد اعضای امت ما در کشور‌های عربی و اسلامی و تعدادی از آزادگان و شریفان جهان به رغم اختلاف زبان‌ها و رنگ پوست و اعتقاداتشان در موج‌های متوالی در ناوگان آزادی به حرکت در آمدند و تعدادی از آن‌ها موفق شدند خود را به ساحل غزه برسانند.

اشغالگران صهیونیستی نیز با به کار بردن نیروی قهرآمیز در دریا بار‌ها و بار‌ها چهره زشت خود را که ابایی از ریختن خون و تخریب دارایی‌ها و شکستن قوانین و عرف‌های بین‌المللی و انسانی ندارد، نشان داد.

مسیر ملت فلسطین در جهاد و مقاومت مستمر است و همه امت اسلامی از همه طیف‌های آن تا زمان تحقق اهداف خود شامل آزادی فلسطین و به دست آوردن حق بازگشت به این راه ادامه خواهد داد.»