خوش‌خدمتی رسانه‌های سعودی به ترامپ

اعتراضات وسیع در بیش از ۷۵ شهر آمریکا در اعتراض به قتل «جورج فلوید» شهروند آمریکایی سیاه‌پوست به دست پلیس سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» این روزها جریان رسانه‌ای غالب جهان را به خود اختصاص داده است.

اخبار بین الملل- در بررسی این رخداد، نکات قابل توجهی نهفته است که می‌تواند دید واقع‌گرایانه‌ای از سیاست‌های دولت‌ها و رسانه‌های مدعی حقوق بشری در اختیار قرار دهد. از نوع برخورد دولت آمریکا با معترضان بعنوان کشوری که به بهانه حقوق بشری دهها کودتا و جنگ و آشوب در سرتاسر جهان برانگیخته تا رسانه‌هایی که اکنون دچار استانداردهای دو گانه شده‌اند. رسانه‌های وابسته به دولت سعودی بعنوان متحد قوی « دونالد ترامپ » را به وضوح می‌توان در این دسته جای داد.

با نگاهی به اغلب رسانه‌های سعودی و بدون نیاز به دقت نظر چندانی، متوجه می‌شویم که این رسانه‌ها تا چه در حد در راستای تطهیر دولت واشنگتن و متهم جلوه دادن معترضان  تلاش می‌کنند.  شبکه‌هایی که در جریان آشوب آبان ماه در ایران به صورت لحظه‌ای و با تمام توان اقدام به پوشش یک سویه رخدادها و اجرای عملیات روانی کردند و اکنون معترضان را عده‌ای «آشوب‌طلب»، «دزد» و «غارتگر» خطاب می‌کنند و در پوشش خبرها چنان عمل می‌کنند که گویی پلیس آمریکا با عطوفت و رأفت برخورد می‌کند.