آغاز به کار نماینده غیرنظامی جدید ناتو در افغانستان

«استفانو پونتیکوروو»، سفیر پیشین ایتالیا در پاکستان به‌عنوان نماینده‌ غیرظامی ناتو در افغانستان ، کار خود را آغاز کرد.

اخبار بین الملل- ناتو امروز (دوشنبه ۱۲ خرداد) از آغاز به کار پونتیکوروو به‌عنوان نماینده غیرظامی ناتو در افغانستان، خبر داد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اظهار داشت که پونتکوروو تجربه دیرینه دیپلماتیک در مورد افغانستان و منطقه دارد و من مشتاقانه در انتظار همکاری با وی در چنین شرایط حساسی برای آینده افغانستان هستم.

بر اساس بیانیه ناتو، استفانو پنتکوروو، در همکاری با مأموریت پشتیبانی قاطع به رهبری ناتو که به آموزش، مشورت و حمایت از نهادها و نیروهای امنیتی افغانستان می‌پردازد، به دبیرکل ناتو و شورای آتلانتیک شمالی در مورد تلاش‌های متحدانه در افغانستان و روابط با شرکای افغان، مشورت خواهد داد.

استفانو پنتکوروو در این دوره ماموریتش با مقامات ارشد دولتی افغانستان و سایر مقامات برجسته ملی و محلی ارتباط برقرار خواهد کرد و با نمایندگان جامعه جهانی، جامعه مدنی افغانستان و سازمان‌های غیردولتی کار خواهد کرد.

استفانو پنتکوروو بیش از چهار سال به عنوان سفیر ایتالیا در پاکستان ایفای وظیفه کرده بود. وی در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ مشاور دیپلماتیک وزیر دفاع ایتالیا بود و در زمینه مسائل سیاسی-نظامی ناتو از جمله افغانستان نیز فعالیت داشت.

وی به عنوان جانشین نیکلاس کی، نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان تعیین شده است.

نیکولاس کی، نماینده ارشد ناتو در افغانستان روز (یک‌شنبه ۳۱ فروردین) از پایان ماموریتش در افغانستان خبر داده بود.