آمریکا و اسرائیل صادرکنندگان تروریسم به جهان هستند

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس گفت که رژیم صهیونیستی و آمریکا صادرکنندگان خشونت و تروریسم به بسیاری از کشورهای جهان هستند.

اخبار بین الملل-برهوم دوشنبه این سخنان را بدنبال  کشته شدن «ایاد الحلاق» به دست رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس و  قتل «جورج فلوید» شهروند رنگین پوست آمریکایی بیان کرد.

سخنگوی حماس تصریح کرد: صحنه قتل الحلاق جوان بیت‌المقدسی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی و کشته شدن شهروند سیاهپوست آمریکایی بیانگر عقیده و فرهنگ نفرت، نژادپرستی و افراط‌گرایی است که دستگاه‌های تل‌آویو و واشنگتن بر پایه آن بنا شده‌اند.

وی افزود، رهبران سیاسی آمریکا و اسرائیل بر جنایات خود سرپوش می‌گذارند و آن را مشروع جلوه می‌دهند. این دو رژیم خشونت و تروریسم را به بسیاری از کشورهای جهان صادر می‌کنند؛ موضوعی که ملت فسلطین و بسیاری از کشورهای منطقه از این موضوع رنج می‌برند.

برهوم از تمام آزادی‌خواهان جهان خواست که سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و آمریکا را برملا کرده و با آن مقابله کنند.

الحلاق جوان ۳۲ ساله فلسطینی که با مشکل کم توانی ذهنی داشت، در مسیر رفتن به مدرسه بدست نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. نظامیان این رژیم به بهانه پنهان کردن یک شیء مشکوک شبیه اسلحه به سوی این جوان ساکن منطقه وادی‌الجوز شهر قدس شلیک کردند اما در نهایت مشخص شد که وی هیچ سلاحی همراه نداشته است.

همزمان با شهادت این جوان فلسطینی، کشته شدن فلوید توسط پلیس آمریکا نیز خشم مردم ایالت‌های مختلف آمریکا را برانگیخته و منجر به اعتراض‌های گسترده‌ای در  این کشور شده است.

روز گذشته «مرکز قربانیان نژاد پرستی» از نیروهای صهیونیست خواست تا اظهار نظرهای نژادپرستانه را که خشونت در پی دارد، متوقف کنند. این مرکز اعلام کرد که از نیروهای پلیس می‌خواهیم تا سیاست شلیک به سمت اعراب، اتیوپیایی و تیره پوستان را بدون اقدام پیشگیرانه مناسب متوقف کنند.