ترکیه تانک به لیبی فرستاده است

احمد المسماری، سخنگوی نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر ، فرمانده نیروهای شرق لیبی مدعی شد که ترکیه یک کشتی حامل تانک به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج ارسال کرده است.

اخبار بین الملل- شبکه لیبیا الیوم به نقل از ارتش تحت امر حفتر امروز سه‌شنبه گزارش داد که این ارتش، یک کشتی باری ترکیه را که در بندر مصراته لیبی پهلو گرفته رصد کرده است. براساس ادعای نیروهای حفتر، این کشتی حامل تانک‌های «ام 60» بوده است.

به گفته نیروهای حفتر، کشتی پهلو گرفته در بندر مصراته، متعلق به یک شرکت ترکیه‌ای است و ناوچه‌های ترکیه این کشتی را تا بندر مذکور همراهی کرده‌اند.

ترکیه از زمان موافقت پارلمان این کشور با اعزام نیروی نظامی به لیبی جهت حمایت از دولت وفاق ملی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده، رسماً از این دولت حمایت سیاسی و نظامی می‌کند. آنکارا پیش از این نیز، خودور نظامی، پهپادهای نظامی «بیرق‌دار» و تجهیزات نظامی مانند ضد هوایی به دولت وفاق ملی فرستاده است.

ترکیه از بیم اینکه دولت وفاق ملی به دست حفتر ساقط شود، نگران است. دولت حفتر از سوی کشورهای مخالف ترکیه، مانند عربستان سعودی، مصر و امارات و یونان مورد حمایت است.