به هیچ نظامی خارجی برای مبارزه با داعش نیاز نداریم

دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق راهبرد جدید این کشور در مبارزه با تروریسم را فاش کرد و گفت که هواپیماهای شناسایی نقش اساسی در پیگرد گروه‌های تروریستی در عراق دارند.

اخبار بین الملل- سرتیپ « یحیی رسول » سخنگوی اطلاع رسانی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور گفت: «نیروهای امنیتی بر گروه‌های تروریستی پیروز شدند، اما هنوز در مناطق وسیع صحرایی از غرب نینوی به سمت الانبار، صلاح الدین، کربلاء، نجف و السماوه هسته‌های تروریست‌ها حضور دارند و ممکن است که آنها قادر به فرار نباشند اما این مناطق صحرایی را پناهگاه خود می‌گیرند و نیروهای امنیتی حالا بر عملیاتی منحصر به فرد به خصوص در مناطق صحرایی به سمت مرز با سوریه متمرکز هستند».

رسول دغدغه امروز نیروهای امنیتی را تامین امنیت مرزها خواند و گفت: «بقایای داعش قادر به تسلط بر هیچ منطقه‌ای نیستند اما ممکن است دست به عملیاتی در اینجا و آنجا زنند تا اهداف رسانه‌ای خود را به دست آوردند».

این مقام نظامی عراق با اشاره به اینکه کشورش فناوری نظامی پیشرفته‌ای را در اختیار دارد ، گفت:« صنایع بومی عراق از ارتقای قابل توجهی برخوردار شده است. ما پهپادهایی داریم که از آن برای پیگرد گروه‌های تروریستی استفاده می‌کنیم و از پهپادهای چینی نیز در جنگ علیه داعش و پاکسازی مناطق صحرایی استفاده شده است».

رسول درباره همکاری با ائتلاف بین المللی و حضور نیروهای خارجی گفت که باز استقرار نیروهای خارجی در عراق گام درستی بود زیرا شامل پایگاه‌های بزرگ نظامی نیست و برخی پادگان‌هایی را شامل می‌شود که در داخل مقرهای نیروهای مسلح عراق واقع هستند و به وزارت دفاع تحویل داده شدند و نیروهای مسلح عراق در موضوع مربوط به تصاویر و حملات هوایی با ائتلاف بین المللی همکاری دارد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: «ائتلاف بین المللی از فناوری بالا و پوشش هوایی خوبی برخودار است، اما ما بیشتر بر قدرت نظامی خودمان متکی هستیم و عراق به هیچ نظامی خارجی در خاک خود برای مبارزه با داعش نیاز ندارد و چیزی که ما نیاز داریم تنها همکاری اطلاعاتی است».