هشدار به مردم مکزیک و آمریکا با نزدیک شدن طوفان "کریستوبال"

طوفان "کریستوبال" همراه با بارندگی‌های سنگین و جاری شدن سیلاب از مکزیک و آمریکای مرکزی آغاز شد. 

اخبار بین المللمرکز ملی طوفان آمریکا بلافاصله پس از حرکت طوفان در خلیج مکزیک در فاصله ۲۴۱ کیلومتری ایالت "کامپچه" مکزیک ضمن پیش‌بینی افزایش بارندگی، جاری شدن سیل و گِلرودهای احتمالی در جنوب مکزیک، گواتمالا، هندوراس و السالوادور هشدار عمومی صادر کرد.

طوفان "کریستوبال" درست چند روز پس از طوفان استوایی "آماندا" که روز یک‌شنبه رخ داده و منجر به کشته شدن ۱۷ نفر در السالوادور و گواتمالا شد، به وقوع پیوسته است.

سرعت طوفان "کریستوبال" روز گذشته (سه‌شنبه) به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسیده و پیش‌بینی می‌شود ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر بارندگی به همراه داشته باشد. انتظار می‌رود که این طوفان ۲۴ تا ۳۴ ساعت دیگر نیز در خلیج مکزیک باقی بماند.

کارشناسان به ساکنان مناطقی که طبق پیش‌بینی‌ها طوفان "کریستوبال" آن‌ نواحی را در خواهد نوردید، هشدارهای اولیه را داده‌اند. 

کارشناسان هواشناسی شکل‌گیری بین ۱۳ تا ۱۹ طوفان را در فصل طوفان‌های حوضه آتلانتیک پیش‌بینی کرده‌اند. هم‌چنین به ساکنان مناطق ساحلی این حوضه آمادگی برای بدترین حوادث را تذکر داده‌اند.

بنا بر گزارش یواِس‌آ تودی، با توجه به همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ چالش‌ها برای آمادگی در برابر فصل طوفان سال جاری در حوضه آتلانتیک بیشتر شده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا توصیه کرده افراد در صورت نیاز به انتقال به پناهگاه‌های عمومی در شرایط طوفانی کیت‌های مقابله‌ای با کرونا شامل وسایل ضروری از جمله ماسک، دستکش و ضدعفونی کننده دست به همراه داشته باشند و تا حد ممکن فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند.