تحریم  مجدد کوبا به دنبال انتقاد از آمریکا

وزارت خارجه آمریکا به دنبال انتقاد هاوانا از وقایع اخیر در ایالات متحده، مجددا چند نهاد دیگر کوبایی را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

اخبار بین الملل- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن روز چهارشنبه ۷ شرکت و هتل کوبا از جمله شرکت مالی فینسیمکس را به لیست تحریم‌ها اضافه کرده است.

شرکت فینسیمکس کار مدیریت حواله‌های خارجی به این کشور را بر عهده دارد. حواله‌های ارسالی از کوبایی‌های خارج از کشور یکی از اصلی ترین منابع درآمد این کشور در کنار صنعت گردشگری است.  

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: آمریکا مانع ریخته شدن پول به جیب کسانی می‌شود که مردم کوبا را سرکوب می‌کنند. ۶۱ سال سرکوب و دیکتاتوری کافی است.

وزیر خارجه آمریکا در حالیکه کشورش با بحران اعتراض‌های سراسری و سر دادن شعارهای مردمی "بگذارید نفس بکشیم" در خیابان‌ها مواجه است، خطاب به مردم کوبا گفت که "شما لیاقت بهتر از این را دارید و ما در کنار شما ایستاده‌ایم."

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که موارد اضافه شده به لیست تحریم‌های کوبا هفت نهاد تحت کنترل ارتش این کشور از جمله فینسیمکس، سه هتل، دو مرکز غواصی و یک پارک آبی گردشگری است.

وزارت خارجه آمریکا معتقد است که تحریم شرکت مالی فینسیمکس در جهت یادآوری تلاش‌های حکومت کوبا برای تسلط بر پول مردم است.

این درحالی است که کوبا همانند دیگر کشورها در موضوع قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک افسر پلیس به شدت از دولت آمریکا انتقاد کرده بود. برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا جمعه گذشته کشته شدن وحشیانه شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور را محکوم کرد.

علاوه بر این رودریگز در مورد خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کوبا از سازمان جهانی بهداشت و نحوه مدیریت امور مقابله با شیوع ویروس کرونا در برابر انتقادهای آمریکا به طور کامل حمایت می‌کند.

هاوانا از سال ۱۹۶۲ (۴۱-۱۳۴۰) هدف تحریم‌های آمریکا قرار داشته است و دولت ترامپ این تحریم‌ها را افزایش داده و همچنین بسیاری از توافقنامه‌های دست یافته در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما را لغو یا تعلیق کرده است.

وزارت خارجه آمریکا مدعی است که صنعت گردشگری کوبا در اختیار ارتش این کشور است.