جلسه اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت

کشور‌های تولیدکننده نفت (اوپک) و متحدان آن با هدایت روسیه امروز شنبه برای تصویب تمدید کاهش تولید نفت و نیز فشار بر برخی کشور‌ها برای پای‌بندی به توافق‌های انجام شده بر تولید نفت به صورت ویدئو کنفرانس دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

اخبار بین الملل-این نشست به دلیل بحران کرونا به صورت مجازی با گفت‌وگو میان اعضای سازمان اوپک راس ساعت ۱۲ به وقت جهانی برگزار می‌شود و سپس نشست گروه اوپک پلاس در سال ۱۴ به وقت جهانی برگزار خواهد شد.

کشور‌های عضو اوپک پلاس پیش‌تر توافق کرده بودند به منظور تقویت قیمت‌ها عرضه نفت را در ماه‌های مه تا ژوئن ۹/۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

قرار است کاهش‌ها از ژوئیه تا دسامبر در سطح ۷/۷ میلیون بشکه در روز باشد.

منابعی در اوپک پلاس گفتند عربستان و روسیه توافق کرده اند کاهش‌های بی‌سابقه در تولید نفت را در طول ماه ژوئیه تمدید کنند هرچند دولت عربستان ترجیح می‌دهد این کاهش‌ها در طول ماه اوت ادامه یابد.

این منابع اطلاع دادند تمدید کاهش‌ها منوط به پای‌بندی کشورهاست، زیرا کشور‌هایی که در ماه مه و ژوئن فراتر از سهمیه خود تولید کرده اند باید با کاهش بیشتر در ماه‌های آتی این را جبران کنند.

این منابع اعلام کردند عراق که مطابق داده‌های رویترز یکی از بدترین کارنامه‌ها را در پای‌بندی به سهمیه خود در ماه مه داشت با کاهش‌های بیشتر موافقت کرده است.

به گفته این منابع دقیقا روشن نیست عراق چگونه تولید خود را کاهش و با شرکت‌های عمده تولیدکننده نفت در این کشور بر سر کاهش تولید توافق خواهد کرد، نیجریه نیز گفته است قصد دارد پای‌بندی کامل خود را نشان دهد.