گفت‌و‌گوی راهبردی عراق و آمریکا در 3 محور

برخی منابع مطلع در گفت‌و‌گو با روزنامه عراقی «الصباح» خبر دادند که گفت‌و‌گوی راهبردی عراق و آمریکا شامل سه محور خواهد بود.
اخبار بین الملل- روزنامه عراقی «الصباح»، امروز (شنبه)، به نقل از منابعی مطلع گزارش داد که گفت‌و‌گوی راهبردی عراق و آمریکا سه محور را در بر خواهد گرفت.
یک منبع مسئول  در این خصوص به الصباح گفت: «سه محور اساسی در دیدار عراقی-آمریکایی که قرار است در تاریخ یازدهم این ماه (ماه میلادی) مورد بررسی قرار گیرد، وجود خواهد داشت».
این منبع در ادامه گفت: «یکی از این محورها تأکید بر حمایت نظامی از عراق در جنگ با گروهک‌های داعشی و تعهد به محافظت از تأسیسات خارجی که در عراق فعالیت دارند، خواهد بود».
منبع یادشده ادامه داد: «عراق، با توجه به خطرناک بودن ویروس کرونا و شکننده بودن وضعیت داخلی این کشور، تمایل دارد، در مرحله آتی در زمینه مبارزه با این ویروس، از حمایت بهداشتی برخوردار شود».
این منبع با بیان اینکه این گفت‌و‌گو به صورت ویدیوکنفرانسی و به مدت دو یا سه ساعت خواهد بود، گفت که گفت‌و‌گوی راهبردی حول محور سیاست، اوضاع منطقه و اینکه عراق چگونه می‌تواند در منطقه نقش داشته باشد،‌ خواهد چرخید.
این منبع همچنین توضیح داد:‌ «گفت‌وگو درها را به روی مذاکراتی جدید و بستری آشکار برای تبادل نظر در خصوص آینده نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و دیگر مسائل مهم باز خواهد کرد».
پیشتر، سفیر واشنگتن در بغداد در ارتباط با گفت‌و‌گوی راهبردی آمریکا با عراق مدعی شده بود که این گفت‌و‌گو با هدف از میان برداشتن تهدیدهای پیش‌روی عراق صورت می‌گیرد (منظور وی از توافق راهبردی، توافق سال ۲۰۰۹ است که منجر به همکاری‌های امنیتی و خروج نیروهای آمریکا از عراق شد).