بالا گرفتن مجدد درگیری ها بین دو کره

کره شمالی در روزهای گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داده در صورت عدم جلوگیری از پخش اوراق علیه پیونگ یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول در این کشور بسته خواهد شد.

اخبار بین الملل- به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در تازه ترین تنش بین این دو کشور همسایه، کره شمالی تهدید کرده  که  در صورت عدم تلاش کره جنوبی در پخش اوراق ضد پیونگ یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی با این کشور را به طور موقت تعطیل خواهد کرد.

 این بیانه روز جمعه در حالی از سوی حزب حاکم کارگر کره شمالی منتشر شد که «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی گفت که در صورت تعلل سئول در قطع فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ، کشورش به توافق نظامی که در سال 2018 با کره جنوبی حاصل شد خاتمه می‌دهد.

کیم یو جونگ در این باره گفته است در صورت کوتاهی سئول، دفتر ارتباطی با کره جنوبی که نماد آشتی بین دو کشور است، ممکن است بسته شود. سئول قول داده با تدابیری مانع ارسال اوراق ضد پیونگ یانگ از طریق بالون در نقاط مرزی شود. این در حالی است که یکی از سخنگویان حزب حاکم کره شمالی گفته است که کره جنوبی در تعهدات خود صداقت ندارد.

کره جنوبی به تازگی در اقدامی که نگرانی همسایه شمالی خود را موجب شده، از استقرار سامانه‌های پدافندی «تاد» ساخت آمریکا در  یک پایگاه هوایی در کشور خود خبر داد. یک مقام نظامی کره جنوبی در این زمینه گفت که این موشک‌ها جایگزین نمونه های قبلی شده‌اند. وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرده که علاوه بر استقرار این موشک‌های جدید تاد، آمریکا ژنراتور و تجهیزات جمع آوری اطلاعات جدید را به پایگاه هوایی «سئونگجو» در کره جنوبی ارسال کرده است.