چین ابر قدرت آینده است

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در سخنانی چین را به عنوان «ابر قدرت آینده» خواند و خواهان آن شد که مذاکرات با پکن تنها به مسائل اقتصادی و تجاری منحصر نشود.

اخبار بین الملل- هایکو ماس در مصاحبه با نشریه «بیلد ام زونتاگ» که امروز منتشر شد، گفت: چین ابر قدرت آینده و بزرگترین شریک تجاری آلمان محسوب می شود.

او در ادامه افزود: کارها هرجور که پیش برود، نباید گفت و گو با پکن تنها بر سر امور اقتصادی و تجاری محدود شود. ما نیازمند یک راهکاری اروپایی مشترک برای حمایت از ارزشهای آزادمان هستیم.

وزیر خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنان خود درباره اتهاماتی که به چین در خصوص مخفی کردن منبع و سرمنشأ ویروس کرونا وارد شده است نیز گفت: بسیاری از کشورهای جهان در طول مبارزه با این ویروس در هفته های نخستین، اشتباهاتی را مرتکب شدند.

هایکو ماس همچنین گفت: به طبع ما نیازمند شفافیت کامل برای کشف منشأ ویروس هستیم. و من اطمینان دارم این مسأله در پایان به نفع چین تمام خواهد شد.

وزیر خارجه آلمان تأکید کرد به تعویق افتادن نشست اتحادیه اروپا و چین که قرار بود در ماه سپتامبر برگزار شود، با مسأله همه گیری (کرونا) مرتبط است. او ابراز امیدواری کرد این نشست تا پایان سال جاری میلادی برگزار گردد.