به حمایت خود از دولت وفاق ملی لیبی ادامه خواهیم داد

یاسین اوکتای، مشاور رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه از تداوم کمک‌های این کشور به دولت وفاق ملی لیبی خبر داد.

اخبار بین الملل-بر این اساس، یاسین اوکتای در این باره در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: لیبی در مسیر اولیه استقلال است و ترکیه به آنچه که به دولت وفاق ملی وعده داده است پایبند خواهد ماند.

وی افزود: راه طولانی است و این مسیر نیاز به کمک‌های بیشتری دارد. ترکیه هرگز مردم لیبی را تنها نخواهد گذاشت.

اوکتای در ادامه از نیرو‌های خلیفه حفتر به شدت انتقاد کرد.

شبه نظامیان خلیفه حفتر ، ژنرال سابق لیبی که از سوی امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از ۴ آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر همان سال به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

نیرو‌های ارتش دولت قانونی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کرده‌اند.

به تازگی کمیته تحریم لیبی شورای امنیت سازمان ملل متحد طی گزارشی اعلام کرد که دو شرکت اماراتی ده‌ها مزدور نظامی غربی را به منظور کمک به نیرو‌های تحت فرمان ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر به لیبی اعزام کرده‌اند. این مزدوران نظامی غربی در ماه ژوئن ۲۰۱۹ به لیبی اعزام شده‌اند. این دو شرکت همچنین متهم به تامین هلی‌کوپتر، پهپاد و پشتیبانی اینترنتی از خلیفه حفتر هستند.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی، لیبی وارد یک بحران سیاسی عمیق شده و همچنان هم به ثبات نرسیده است. خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته لیبی، حاکمیت دولت وفاق ملی را نمی‌پذیرد و ضمن حمله به طرابلس قصد دارد تا فائز السراج را از قدرت برکنار کند، این در حالی است که دولت وفاق ملی مورد تایید سازمان ملل قرار گرفته است.