اسرائیل مدعی آغاز الحاق کرانه باختری شد

به رغم هشدار جامعه جهانی به رژیم صهیونیستی در مورد الحاق کرانه باختری ، منابع آگاه این رژیم به نقل از رئیس پارلمان اسرائیل مدعی شدند که تل آویو طرح ضمیمه بخش‌هایی از این منطقه به سرزمینهای اشغالی را طی چند هفته آینده آغاز خواهد کرد.

اخبار بین الملل-«یاریو لوین» رئیس «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی ) در جلسه‌ دیروز  (یکشنبه) با حضور نخست‌وزیر «بنیامین نتانیاهو» و رهبران مناطق صهیونیست‌نشین در کرانه باختری این موضوع را مطرح کرده است.

لوین مسئولیت گروه منتصب از سوی نتانیاهو برای مذاکره با دولت «دونالد ترامپ» در مورد مرز بندی الحاق کرانه باختری را بر عهده دارد. رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر جلسات و مکالمه‌های تلفنی زیادی را در این خصوص با «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی و گروه وی داشته است.

به گفته یکی از افراد حاضر در نشست دیروز ، نتانیاهو به رهبران مناطق شهرک‌نشین گفت که هنوز از سوی کاخ سفید برای پیشبرد طرح الحاق «چراغ سبز» دریافت نکرده است و همچنین جزئیات و نقشه‌ها هنوز مورد موافقت دولت ترامپ قرار نگرفته است.

نتانیاهو که وعده شروع طرح الحاق را از اول ژوئیه (۱۱ تیر) داده بود، در این دیدار مدعی شد که با یک برنامه زمانی فشرده در تلاش برای الحاق حداکثر قلمرو ممکن در کرانه باختری است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رهبران مناطق شهرک‌نشین صهیونیستی در کرانه باختری گفت که اسرائیل اکنون باید از فرصت حضور ترامپ در کاخ سفید استفاده کند.

نتانیاهو ضمن مخالفت ضمنی با برخی از جزئیات طرح «معامله قرن» افزود که دولت ترامپ در این معامله به کشور فلسطینی اشاره می‌کند، اما اسرائیل آن را با چنین عنوانی نمی‌شناسد. وی مدعی شد که تصمیم کابینه برای الحاق کرانه باختری مبنی بر توافق اسرائیلی‌ها با تشکیل کشور فلسطینی نیست.

اما پس از این دیدار موضوعی که توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، مخالفت «بنی گانتس» وزیر جنگ و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و ابراز نگرانی عمیق آنها در مورد عواقب این اقدام بود که در دیدار با نتانیاهو مطرح شد.

نتانیاهو پیش از گرفتن تایید آمریکایی‌ها برای پیشبرد اقدامات اشغالگرانه خود باید با گانتس و اشکنازی که یک طرف توافق هستند، در مورد جزئیات به توافق برسد.

طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و دره اردن در توافق حزب «لیکود» به رهبری نتانیاهو با حزب «آبی سفید» به رهبری گانتس صورت گرفته است. اما این زمان مقرر به گفته یکی از وزیران کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به تعویق خواهد افتاد.

اتحادیه اروپا به شدت مخالفت خود با الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی فلسطین را اعلام کرده و آن را بر خلاف قوانین بین‌المللی می‌داند. برخی از کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت الحاق این بخش به سرزمینهای اشغالی در روابط خود با تل آویو بازنگری خواهند کرد.