همبستگی ائتلاف فتح عراق با جهاد اسلامی فلسطین

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح در پیامی به رهبری جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت رمضان عبدالله شلح، دبیرکل سابق این جنبش، او را از پرچمداران جهاد اسلامی، نمادی از جنبش آزادی‌بخش ملی و رهبری بی‌بدیل در محور مقاومت فلسطین توصیف کرد.

اخبار بین الملل-وی افزود، عبدالله شلح خود را وقف تمام فلسطین کرد و برای قدس زندگی کرد. وی جبهه پایداری، میدان مقاومت و منادی بازگشت بود و یک معلم برجسته در فلسطین و یکی از محور‌های مهم در راه پروژه مقابله با صهیونیسم و طرح‌های توسعه‌طلبانه آن علیه سرزمین و بشریت بود.

العامری ضمن ابراز همبستگی در مصیبت درگذشت عبدالله شلح گفت: در میدان مبارزات ملی، اسلامی و فلسطینی در یک سنگر و خاکریز مشترک در کنار شما ایستاده‌ایم و از هدف راهبردی که آن مرحوم و پس از وی شما هدف خود قرار داده‌اید، منصرف نخواهیم شد. مسیر یکی است، قدس و مسجدالاقصی هدف نهایی ما است.

رمضان عبدالله شلح، دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین که از دو سال قبل با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد، روز شنبه در بیمارستانی در بیروت درگذشت. وی دومین دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پس از شهید «فتحی شقاقی» بود و به مدت ۲۳ سال در این جایگاه حضور داشت. پیکر دبیرکل پیشین جهاد اسلامی در قبرستان شهدای یرموک در دمشق به خاک سپرده شد.

رمضان عبدالله شلح پس از ترور فتحی شقاقی، بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی در سال ۱۹۹۵ به دست رژیم صهیونیستی به درخواست شورای جهاد اسلامی از این سال تا سال ۲۰۱۸ دبیرکل این جنبش بود و پس از وی نیز زیاد النخاله به عنوان دبیرکل جهاد اسلامی انتخاب شد.