خنثی شدن طرح حمله تروریستی اسلام ستیزانه در آلمان

دفتر مرکزی مبارزه با تروریسم در آلمان روز دوشنبه اعلام کرد یک مرد پس از آنکه در اینترنت اعلام کرد با الهام از حمله‌ای که در «کرایست چرچ» نیوزلند صورت گرفت، ​به زودی حمله‌ای را علیه مسلمانان انجام می‌دهد در آلمان بازداشت شد.

اخبار بین الملل- این دفتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرد مظنون ۲۱ ساله روز شنبه در شهر هیلدس هایم ایالت نیدرزاکسن بازداشت شد. بنابر اعلام این منبع، ​ سلاح‌هایی که احتمالا برای اجرای این نقشه خریداری شده بود در خانه او کشف شد.

این مرد در یک گفت‌گوی اینترنتی اعلام کرده بود با الهام از حمله‌ای که مارس ۲۰۱۹ در «کرایست چرچ» صورت گرفت، حمله‌ای را علیه مسلمانان انجام می‌دهد. او قصد داشت به همان طریق وارد عمل شود.

در حمله «کرایست چرچ»، ۵۱ نفر در دو مکان مذهبی کشته شدند. مأموران پلیس همچنین اسنادی را مبنی بر ارتباط با راستگرایان افراطی در رایانه و تلفن همراه این مرد پیدا کردند. مقامات آلمان، تروریسم راستگرایان افراطی را به منزله تهدید شماره یک برای امنیت این کشور می‌دانند.

در ماه‌های اخیر، حملات متعددی انجام گرفته است. در ژوئن ۲۰۱۹، یک نماینده محافظه کار که با پذیرش مهاجران موافق بود، در خانه خود ترور شد. فرد مظنون، نزدیک به جنبش نئونازی بود. در اکتبر ۲۰۱۹ در روز یوم کیپور (​جشن مذهبی یهودیان) نیز یک مرد که او هم به راستگرایان نزدیک بود، تلاش کرد در کنیسه شهر هاله نفوذ کند تا مرتکب قتل شود. او که نتوانست وارد کنیسه شود، هنگام تلاش برای ورود، یک زن عابر و یک کارمند کنیسه را کشت و سپس دستگیر شد. ماه فوریه نیز در شهر هاناو در نزدیکی فرانکفورت، یک مرد در چندین تیراندازی، ۹ نفر را که همگی خارجی تبار بودند، کشت.