مشارکت شرکت اسرائیلی در پروژه بن سلمان

حساب کاربری «العربیه الان» در توئیتر یک پست منتشر کرد که نشان از مشارکت یک شرکت صهیونیستی در پروژه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با نام «نیوم» دارد.

اخبار بین الملل-بن سلمان در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که قصد دارد یک شهر پیشرفته در چارچوب چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی ایجاد کند. این شهر در مساحتی به اندازه مساحت کشور بلژیک خواهد بود اما محل تعیین شده برای شهر «نیوم» در جایی انتخاب شده که ۲۰ هزار تن از اعضای قبیله الحویطات در آنجا ساکن هستند.

بن سلمان قصد دارد با توسل به زور، خانه‌های این منطقه را خالی کرده و روند احداث شهر مذکور را آغاز کند اما در این مسیر با مقاومت بی سابقه ساکنان این منطقه رو به رو شده است.

این حساب کاربری خود را به عنوان منتشر کننده اخبار سفارت عربستان سعودی در آمریکا معرفی می‌کند و در این پست توئیتری نوشته است: شرکت اسرائیلی «چک پوینت» مسئولیت محافظت از امنیت سایبری در پروژه بن سلمان را بر عهده دارد.

مقر این شرکت در تل آویو است و در زمینه امنیت شبکه‌ها فعالیت می‌کند. بعد از انتشار این خبر، موجی از واکنش‌ها به وجود آمد. با وجود آنکه سفارت عربستان در آمریکا این خبر را تکذیب کرده اما کاربران عرب اعلام کردند که نسبت به این مسأله مشکوک هستند.

عربستان سعودی بیش از سایر کشورهای عربی به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و این مسأله را به زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، هنری… تسری داده است.

افشاگر اسرار آل سعود با نام مجتهد نیز با انتشار یک پست اعلام کرد که این نخستین اذعان رسمی عربستان سعودی به همکاری آشکار با رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.