بحران اقتصادی در عراق

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در جریان دیدار با سفیر ژاپن در بغداد اعلام کرد که بغداد به دلیل شیوع ویروس کرونا با بحران اقتصادی مواجه است.

اخبار بین الملل-وی گفت: کاهش قیمت جهانی نفت و بحران اقتصادی ویروس کرونا شرایطی را به وجود آورده است که از طریق همکاری با سازمان‌های بین‌المللی می‌توان این بحران را پشت سر گذاشت.

مصطفی الکاظمی افزود: دولت عراق به خاطر تقویت و بهبود شرایط اقتصادی و توسعه توانمندی‌های کشور در زمینه انرژی تلاش می‌کند.

وی در دیدار با سفیر ژاپن همچنین بر تمایل عراق برای ایجاد روابط دوجانبه و توسعه سطح همکاری میان دو کشور تاکید کرد.

سفیر ژاپن نیز تلاش‌های مصطفی الکاظمی برای تکمیل کابینه و نیز تلاش وی برای تحقق شکوفایی و ثبات عراق و برآورده کردن خواسته‌های ملت عراق را ستود.

وی ضمن ستودن نقش عراق در منطقه و جهان، بر همکاری دولت ژاپن با دولت عراق در تمامی زمینه‌ها به ویژه در زمینه اقتصادی و کمک به عراق در مقابله با چالش‌ها تاکید کرد.

همچنین دفتر مصطفی الکاظمی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که الکاظمی در این دیدار نامه مکتوب شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن را از سفیر این کشور تحویل گرفت.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز دیروز (دوشنبه) در دیدار نخست ضمن عرض تبریک به الکاظمی به مناسبت تکمیل کابینه، بر لزوم اجرای برنامه‌های دولت که به تصویب پارلمان رسیده و همچنین ارتقای وضع خدمات‌رسانی به شهروندان تاکید کرد.

مصطفی الکاظمی و برهم صالح در جریان این دیدار همچنین در خصوص آخرین تحولات داخلی، اوضاع اقتصادی و امنیتی و نیز اتخاذ اقدامات لازم در سایه چالش‌های پیش روی این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت جهانی نفت بحث و تبادل‌نظر کردند.