تحقیقات دانشگاه هاروارد درباره منشأ پیدایش کرونا

سخنگوی وزارت خارجه چین نتایج تحقیقات دانشگاه هاروارد درباره زمان شیوع ویروس کووید-۱۹ با استناد به تصاویر ماهواره‌ای آمد و شد‌ها به بیمارستانی در شهر ووهان را مضحک خواند.

اخبار بین الملل-هوآ چونینگ در نشستی خبری در وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالاتی درباره نتایج تحقیقات این دانشگاه آمریکایی، آن را مضحک ارزیابی کرد و گفت واقعا مضحک است که بر مبنای تصاویر ماهواره‌ای از رفت و آمد‌ها اینگونه نتیجه‌گیری کرد.

مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد اخیرا اعلام کرد با مطالعه اطلاعات مربوط به میزان رفت و آمد‌ها به بیمارستانی در شهر ووهان به این نتیجه رسیده ایم که شیوع ویروس کرونا احتمالا از آگوست گذشته آغاز شده است. استناد محققان این دانشگاه برای جمع بندی تحقیق خود بر تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از محوطه و پارکینگ یکی از بیمارستان‌های شهر ووهان است، که اولین موارد ابتلا به کرونا در آنجا شناسایی شد.

محققان دانشگاه هاروارد در بخشی از تحقیق خود ضمن تائید اینکه نمی‌توانند رابطه‌ای میان افزایش مراجعات به این بیمارستان با شیوع ویروس کرونا پیدا کنند، اعلام کردند شواهد دیگر حاکی از آن است که شیوع ویروس کرونا پیش از شناسایی در بازار حیوانات زنده در ووهان بوده است.

شیوع ویروس کرونا از دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین آغاز شد و به سرعت به دیگر کشور‌های دنیا سرایت کرد. در حال حاضر بیش از ۷ میلیون نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.