دستگیری 4 عامل فروش بمب‌دستی در لبنان

ارتش لبنان از بازداشت چهار نفر در شهر طرابلس در شمال لبنان به دلیل در اختیار داشتن بمب‌های دست ساز و فروش آنها برای استفاده در درگیری‌های این شهر خبر داد.

اخبار بین الملل-فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد که در نتیجه دستیابی اداره اطلاعات لبنان به داده‌هایی درباره اینکه عده‌ای در شهر طرابلس ، نارنجک و بمب‌های دست ساز در اختیار دارند که درصدد فروش و تجارت با آن هستند تا در مجرای رود ابوعلی پرتاب کنند، اداره اطلاعات این بمب‌ها را توقیف و عوامل دخیل در آن را بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه خبری النشره، در این بیانیه آمده است:« بازداشتی‌ها در بازجویی اعتراف کردند که قصد فروش بمب‌ها را داشتند با وجود اینکه می‌دانستند که این بمب‌ها در درگیری‌های میان دو منطقه باب التبانه و جبل محسن در طرابلس به کار گرفته می‌شود».

بر اساس این بیانیه، یکی از بازداشتی‌ها هم به فعالیت در زمینه تجارت سلاح جنگی اعتراف کرده است و در نهایت، همه بازداشتی‌ها با چیزهایی که از آنها کشف و ضبط شده به دستگاه قضایی تحویل داده شدند.

 شهر طرابلس این هفته بار دیگر در روز یکشنبه به بهانه‌ای جدید شاهد اعتراضات خشونت بار بود.

شماری از معترضان در میدان «النور» طرابلس تحصن کردند و به توهین عده‌ای به همسر پیامبر (ص) در تظاهرات روز شنبه هفته جاری در بیروت اعتراض کردند.سپس عده‌ای از جوانان خمشگین به سمت «سرای طرابلس» (مقر حکومتی) رفتند و کوکتل مولوتوف به سمت آن پرتاب کردند.     

آنها تلاش کردند وارد فضای سرای طرابلس شوند که این موضوع با شلیک تیر هوایی نیروهای امنیتی لبنان روبه‌رو شد.

معترضان پس از آن به سمت پاسگاه «التل» رفتند و با پرتاب سنگ، شیشه‌های آن را شکستند و در ورودی این پاسگاه لاستیک‌های خودرو را به آتش کشیدند.

توهین عده‌ای به همسر پیامبر (ص) در تظاهرات روز شنبه با واکنش حزب‌الله و مقامات مختلف این کشور از جمله «نبیه بری» رئیس پارلمان روبرو شد و آن را فتنه‌انگیزی خواندند.

سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان هم روز گذشته درباره تلاش عده‌ای برای فتنه انگیزی و ایجاد خرابکاری در این کشور هشدار داده بود.