توقیف کشتی نفتی توسط ائتلاف سعودی در بندر حدیده یمن

نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی چندین کشتی حامل مشتقات نفتی را توقیف کرده و به منظور تنگ‌تر کردن شرایط بر ملت یمن و نیز افزایش درد و رنج آنها، مانع ورود این کشتی‌ها به بندر حدیده یمن شد.

اخبار بین الملل- طبق اعلام منابع خبری، این ائتلاف تا کنون ۱۵ کشتی نفتی را توقیف کرده است؛ همچنانکه این ائتلاف توافق آتش بس را در استان حدیده نقض کرده و هواپیما‌های آن در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸ مرتبه مناطق مأرب، جوف و نیز مناطق مرزی را بمباران کرده اند.

بر پایه این گزارش، ائتلاف سعودی ۹۶ بار اقدام به نقض آتش بس کرده که از جمله آن‌ها پرواز دو هواپیمای جاسوسی در آسمان الفازه و نیز ۲۰ نقض آتش بس با شلیک خمپاره و ۷۴ نقض با شلیک توپ‌هایی با کالیبر‌های مختلف بوده است.

پایگاه خبری العهد نیوز عراق به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد جنگنده‌های دشمن ۵ مرتبه اردوگاه «اللبنات» و نیز ۴ منطقه مختلف در شهر الحزم واقع در استان جوف و ۹ بمباران‌های دیگر را در مناطق مختلف به انجام رسانده است.

روز گذشته نیز رسانه‌های خبری از نقض گسترده آتش بس از سوی ائتلاف سعودی خبر داده بودند. شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی در چند ساعت اخیر ۸۰ بار توافق آتش بس را در جبهه‌های مختلف الحدیده نقض کردند.

به گفته این منبع، در چند ساعت گذشته یک فروند جنگنده و ۱۰ فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی بر فراز مناطق حیس، المنظر و الدریهمی در استان الحدیده به پرواز درآمدند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته متجاوزان و مزدوران سعودی با ۸۴ گلوله توپ مناطق تحت سیطره نیرو‌های مسلح یمن در الحدیده را هدف قرار دادند.

پیش‌تر عربستان سعودی مدعی شده بود با طرح سازمان ملل برای آتش بس در یمن به دلیل شیوع ویروس کرونا موافقت کرده است. این در حالی است که ائتلاف سعودی به طور پیوسته این آتش بس را نقض می‌کند.