دشمن اسرائیلی به دنبال فتنه انگیزی است

نخست وزیر لبنان، رژیم صهیونیستی را عامل اعتراضات خشونت بار اخیر در لبنان دانست.

اخبار بین الملل- « حسان دیاب »، در جلسه چهارشنبه هیأت دولت لبنان اظهار داشت: «لبنان هفته گذشته مقطع خطرناکِ دیگری را پشت سر گذاشت و ما توانستیم نقشه‌هایی را که به دنبال ایجاد نزاع‌های فرقه‌ای و مذهبی در لبنان بود، پشت سر گذاشتیم».

پایتخت لبنان طی هفته گذشته شاهد درگیری‌ها بین طرفداران جریان‌های سیاسی بود که با ورود ارتش و نیروهای امنیتی این کشور، پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری النشره، نخست وزیر لبنان با بیان اینکه این طرح‌ها و نقشه‌‌ها که برای ریختن خون‌ها و سوء استفاده سیاسی از آن در لبنان طراحی شده است، گفت: «آنچه در جریان اعتراضات خیابانی اتفاق افتاد از یک برنامه مخرب برای فتنه انگیزی در کشور هشدار می‌داد که به لطف خدا از آن عبور کردیم».

دیاب پروژه فتنه انگیزی در لبنان را ادامه‌دار خواند و گفت: «من مطمئنم که دشمن اسرائیلی به دنبال فتنه انگیزی در لبنان است تا بر طرح خود برای الحاق (اشغال) کرانه باختری سرپوش گذارد، از همین رو از همه می‌خواهم که برای مقابله با این نقشه اسرائیل و ناکام گذاشتن آن بسیار هوشیار باشند».

نخست‌وزیر لبنان افزود: «اتاق‌های تاریکی وجود دارد که با دروغ پردازی درصدد تحریک علیه دولت هستند تا بار سال‌های گذشته را که در طول این سال‌ها  کشور به وضعیت کنونی رسیده، بر دولت تحمیل کنند. دولت، تلاش‌های خود را نه تنها با برگزاری نشست‌ها بلکه با اقدامات تدریجی به منظور رفع مشکلات به کار می‌بندد».

نخست وزیر لبنان گفت: «یک مشکل اساسی است که ما به دنبال درمان آن هستیم و آن بازی با ارزش پول ملی است که ما این موضوع را به طور شبانه روزی دنبال می‌کنیم و دستور العمل‌های واضح و تعیین کننده‌ای به دستگاه های امنیتی داده‌ایم  تا با کسانی که به بی ثباتی بازار ارز دامن می‌زنند برخورد کنند».

دولت کنونی لبنان که با مشارکت جریان نزد یک به حزب‌الله تشکیل شده، این روزها از سوی آمریکا سخت تحت فشار است تا نتواند طرح‌های خود را اجرا کند؛ آمریکا از طریق تحریم‌های مالی و بانکی و رژیم صهیونیستی نیز با تحریک‌ گروه‌های سیاسی به دنبال ناکام گذاشتن تلاش‌های این دولت برای برون‌رفت از شرایط کنونی است؛ شرایطی که تداوم ماه‌ها تظاهرات و شیوع کرونا، هزینه‌های سنگینی برای این کشور تحمیل کرده است و همدستی برخی از جریان‌ها با خارج به ویژه نوسانات ارزی اخیر عرصه را برای دولت جدید دیاب تنگ کرده است.