الحاق کرانه باختری به معنای تجزیه فلسطین است

مصطفی البرغوثی، دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین در سخنانی با مخالفت با طرح رژیم صهیونیستی اعلام کرد پروژه الحاق رژیم صهیونیستی برای کرانه باختری به معنای تجزیه فلسطین به ۲۲۴ جزیره جدا از یکدیگر خواهد بود.

اخبار بین الملل-البرغوثی امروز، شنبه در سخنانی که از تلویزیون پخش شد و در چارچوب کمپین مخالفت با تصمیم الحاق کرانه باختری گفت: قطع به یقین اسرائیل برای اجرای طرح الحاق برنامه ریزی می‌کند؛ چرا که می‌پندارد مشغول بودن جهان به همه گیری کرونا برای وی فرصتی است؛ همچنانکه فرصت دیگری وجود دارد که ممکن است از بین برود و آن هم این است که احتمال دارد رئیس جمهور آمریکا در انتخابات آتی سقوط کند.

دبیرکل جنبش ابتکارملی فلسطین در ادامه گفت: نتانیاهو همچنین می‌خواهد از پروژه الحاق برای پوشش اتهامات فسادی که با آن روبروست، استفاده کند. اما مهم‌تر از آن این است که طرح الحاق، در مغز تفکر جنبش صهیونیست وجود دارد و بزرگترین عملیات برای در دست گرفتن کنترل سرزمین‌های فلسطینی از سال ۱۹۴۸ به حساب می‌آید.

البرغوثی در خصوص آثار وعواقبی که روند الحاق در پی خواهد داشت نیز گفت: این مسأله امکان به وجود آوردن دولت فلسطین را از میان برده و پایانی بر توهم مذاکرات با رژیم صهینیستی و نیز نابودی راه حل ایجاد دو دولت خواهد بود.

وی بهترین پاسخی را که می‌توان به عملیات الحاق داد را این عنوان کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین تمامی توافقنامه‌ها با اسرائیل را لغو کرده و یک فرماندهی ملی فلسطینی مشترک تشکیل شود و عملیات نبرد ملی به مذاکرات سپرده شود.

گفتنی است رژیم صهیونیستی قصد دارد تا در اول ژوئیه، دره اردن (غور اردن) و نیز شهرک‌های کرانه باختری را به مناطق اشغالی الحاق کند.

طبق برآورد فلسطینی ها، این الحاق بیش از ۳۰ درصد از مناطق کرانه باختری را شامل می‌شود.