چسب زخم پیشگیری از کرونا

محققان دانشگاه پیتزبورگ آمریکا در حالی تهیه واکسن جدیدی هستند که مانند یک چسب زخم و به اندازه یک تمبر پستی به بیماران تجویز می شود.

اخبار بین الملل-دانشمندان دانشگاه پیتزبورگ در ایالت کانزاس که در مبارزه با بیماری های مرگبار تجربه دارند اکنون در حال بررسی روش جدیدی برای جلوگیری از بیماری کووید-۱۹ هستند. یوناس سالک یکی از دانشمندان این دانشگاه است که واکسنی را برای درمان فلج اطفال کشف کرد.

اکنون چندین واکسن های کووید-۱۹ دوران آزمایش بر روی انسان را طی می کنند و در سراسر جهان ۱۰۰ واکسن مراحل ساخت را سپری می کنند.

پرفسور لوئیس فالو رئیس درماتولوژی (پزشکی پوست) مرکز پزشکی دانشگاه پیتزبورگ گفت: ما قصد داریم در این واکسن، آنتی ژن را با استفاده از یک فناوری جدید  که «آرایه میکروسوزنی قابل حل» گفته می شود ارائه دهیم.

وی توضیح داد که این دارو از طریق یک چسب کوچک پزشکی به بیماران تزریق می شود. این روش شبیه قرار دادن یک چسب زخم با سوزن های قابل حل و کوچک بر روی بدن بیماران است.  

فالو توضیح داد که این آرایه میکروسوزنی به آسانی قابل استفاده بر روی پوست است و برای مدت کوتاهی روی پوست فشار داده می شود و بعد برداشته و دور انداخته می شود.

دکتر آندرا گامبوتو  سابقه پیشگیری از دو بیماری همه گیری سارس در سال ۲۰۰۳ و مِرس در سال ۲۰۱۴ را در این دانشگاه داشته است. هر دوی این ویروس ها به ویروس کرونا مربوط هستند بنابراین دانشمندان می گویند آنها تاکنون می دانند که باید به دنبال پروتئین جدیدی موسوم به (spike) هستند.

دکتر گامبوتو استادیار بخش جراحی این دانشگاه گفت: با تحریک واکنش به پادتن در این پروتئین می توان از ورود ویروس به سلول جلوگیری کرد.