ورود وزیر خارجه کویت به عراق

«احمد ناصر محمد الصباح» وزیر خارجه کویت صبح امروز (یکشنبه) وارد بغداد شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال مقامات عراقی قرار گرفت.

اخبار بین الملل-محمد الصباح قرار است در این سفر ضمن دیدار با مسئولان عراقی، در خصوص پرونده‌های مشترک و توسعه روابط دو جانبه به رایزنی بپردازد.

«احمدالصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در این باره گفت که «محمد الصباح» قرار است در این سفر با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان و «فؤاد حسین» وزیر خارجه جدید عراق گفت‌و‌گو کند.

این اولین سفر یک مقام رسمی کویتی به عراق از زمان نخست‌وزیری الکاظمی است. کویت در اکتبر سال ۲۰۱۹ کنفرانس «بازسازی عراق» را برگزار کرد و برخی از کشورها متعهد به ارائه کمک‌های مالی به بغداد شدند.

در تاریخ نهم می یعنی دو روز پس از تعیین الکاظمی بعنوان نخست‌وزیر عراق، وی با «سالم الزمانان» سفیر کویت دیدار کرد و طرفین در خصوص اجرایی شدن نتایج کنفرانس کویت رایزنی کردند.

پرونده پرداخت غرامت جنگ دوم خلیج فارس (حمله صدام به کویت) نیز همچنان باز است و در تاریخ هشتم می، الکاظمی در گفت‌و‌گوی تلفنی با نخست‌وزیر عراق بر لزوم حل و فصل مسائل باقی مانده در این پرونده نیز تأکید کرد.