وضعیت غزه انفجاری است

«امیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی وب‌سایت صهیونیستی «واللا» از هشدار فرماندهان ارتش این رژیم به «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره وضعیت انفجاری نوار غزه خبر داد.

اخبار بین الملل-بوحبوط افزود: فرماندهان ارتش به گانتز گفته‌اند وضعیت در غزه ممکن است به سطح شلیک موشک و ازسرگیری راهپیمایی (بازگشت) در نزدیکی حصار مرزی برسد.

در همین زمینه وب‌سایت واللا گزارش داد، حدود سه هفته پیش یک گفت‌وگوی دقیق با مقامات ارشد ارتش رژیم صهیونیستی، اطلاعات نظامی ارتش «امان»، «شین‌بت» و «موساد» انجام شده و در آن تسلیح و تجهیز حماس در سال‌های اخیر بررسی شده است.

در این بررسی ادعا شده، در زمانی که مرزهای جنوبی فلسطین اشغالی شاهد آرامش نسبی بوده حماس از این فرصت برای آموزش نیروها و تقویت زرادخانه نظامی خود از قبیل ارتقای موشک، پهپاد و فراهم کردن سلاح استفاده کرده است.

از سوی دیگر، منابع صهیونیستی مدعی شدند، پس از آنکه این رژیم از برخی تعهدات خود بر اساس تفاهم‌های قبلی شانه خالی کرده است، حماس (شنبه/دیروز) تهدید کرده در صورت عمل نکردن به این تفاهم‌ها، نوار مرزی بار دیگر متشنج خواهد شد.

 در حالی که مخالفت‌ها با قصد رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی کرانه باختری ادامه دارد کرانه باختری شاهد افزایش بروز مقاومت مردمی است و نوار غزه نیز جمعه گذشته بار دیگر شاهد ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت فلسطین اشغالی بود.

در همین زمینه روزنامه «القدس العربی» اعلام کرد: کمیته عالی راهپیمایی بازگشت، ازسرگیری اعتراضات مردمی را بررسی می‌کند و بزودی دیدارهایی صورت می‌گیرد تا در آن درباره برنامه‌های جدید و چگونگی کار در مرحله پیش‌رو بحث و تبادل‌نظر شود.