دست کشیدن از قدس برای مسلمانان امکان پذیر نیست

علی ارباس، یک مقام مسئول امور مذهبی در دولت  ترکیه  در خصوص طرح صهیونیستی الحاق بخش‌هایی از  کرانه باختری  گفت امت اسلامی را بر علیه این طرح بسیج خواهد کرد.

اخبار بین الملل-علی ارباس اعلام کرد مبارزه ما تا زمان آزادی کامل بیت المقدس ادامه خواهد داشت. این دانشمند مذهبی ترکیه اعلام کرد بیت المقدس یک ارزش جهانی است و تمدن اسلامی سرشار از دانش و ارزش‌های تاریخی است و دست کشیدن از این شهر مقدس هیچگاه برای مسلمانان امکان‌پذیر نیست.

اظهارات این مقام برجسته در راستای صحبت‌های اخیر وزیر خارجه ترکیه در محکومیت الحاق کرانه باختری است.

چاووش اوغلو اعلام کرده بود ترکیه از فلسطین علیه الحاق کرانه باختری حمایت کامل خواهد کرد. امت (اسلامی) هرگز از وجود یک کشور مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس دست نخواهد کشید.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحرالمیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت.

بنیامین نتانیاهو همزمان با تشکیل کابینه جدید، وعده داده تا برنامه الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را پیگیری کند. طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.

کابینه رژیم صهیونیستی پیشتر اول ژوئیه را به عنوان زمان اعلام راهبرد ویژه الحاق کرانه باختری تعیین کرده بود.