فاکتور یک میلیون دلاری برای مریض کرونایی+ تصاویر

یک مرد ۷۰ ساله مبتلا به کرونا پس از ترخیص از بیمارستان با فاکتور شوکه کننده‌ای به مبلغ ۱.۱ میلیون دلار مواجه شد.

اخبار بین الملل-مایکل فلور، شهروند ۷۰ ساله آمریکایی از ساکنان سیاتل در ایالت واشنگتن در تاریخ ۴ مارس و پس از آنکه آزمایش او برای کرونا مثبت از آب درآمد، در «مرکز درمانی سوئدی» (Swedish Medical Center) بستری شد. او پیش از آنکه به طور معجزه آسایی از این بیماری بهبود بیابد، ۶۲ روز را در این مرکز درمانی سپری کرد.

فاکتور یک میلیون دلاری برای مریض کرونایی در آمریکا+ تصاویر

 

اما او پس از بهبودی از کرونا تصور می‌کرد که روز‌های دشوار در مقابله با کرونا را پشت سر گذاشته است که ناگهان با فاکتوری ۱۸۱ صفحه‌ای به مبلغ ۱.۱۲ میلیون دلار برای درمانش مواجه شد، مسأله‌ای که او را شوکه کرد.

او روز شنبه در مصاحبه با روزنامه محلی سیاتل تایمز از شوکه شدن عمیق خود پس از باز کردن این فاکتور ۱۸۱ صفحه‌ای خبر داد. در این فاکتور نزدیک به ۳ هزار آیتم برای درمان وی در این مرکز به مدت ۶۲ روز ذکر شده بود.

فاکتور یک میلیون دلاری برای مریض کرونایی در آمریکا+ تصاویر

طبق اعلام سیاتل تایمز، برخی اقلام ذکر شده در این فاکتور بدین شرح بود: ۴۰۸ هزار ۹۱۲ دلار برای ۴۲ روز ماندن در اتاق مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) مجهز شده به محفظه ایزوله ویژه (هزینه هر روز ماندن در این اتاق ۹ هزار و ۷۳۶ دلار بوده است.) ۸۲ هزار و ۲۱۵ دلار برای استفاده از دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) به مدت ۲۹ روز (هزینه روزانه استفاده از ونتیلاتور ۲ هزار و ۸۳۵ دلار محاسبه شده است.)

فاکتور یک میلیون دلاری برای مریض کرونایی در آمریکا+ تصاویر

همچنین طبق اعلام پایگاه خبری روزنامه سیاتل تایمز، یک چهارم این فاکتور، هزینه‌های دارویی این فرد بوده است. همچنین فاکتور صادر شده، به شکلی غیر مستقیم، داستان مبارزه این شهروند اهل سیاتل را با بیماری کرونا روایت می‌کند؛ به طوری که برای دو روز، قلب، کلیه‌ها و ریه‌های او تقریبا به کلی از کار افتاده بودند و نزدیک بود وی بر اثر این بیماری جان خود را از دست بدهد؛ اما به گفته این بیمار، دکتر‌ها برای او هر چه توانستند انجام دادند تا او زنده بماند. شرح هزینه‌های این قسمت در ۲۰ صفحه از این فاکتور آمده و به حدود یکصد هزار دلار می‌رسد.

فاکتور یک میلیون دلاری برای مریض کرونایی در آمریکا+ تصاویر

مایکل فلور به هنگام ترک بیمارستان پس از درمان

او در خصوص احساسش پس از دریافت این فاکتور می‌گوید: من احساس می‌کنم گناهکارم که زنده ماندم. یک حسی وجود دارد که چرا من؟ چرا من باید با همه این مشکلات مواجه شوم؟

سیاتل تایمز در ادامه نوشت: البته قوانین ویژه‌ای وجود دارد که برای کووید-۱۹ (ویروس جدید کرونا) وضع شده و با توجه آنها، شاید نیازی نباشد تا این بیمار هزینه‌ای را پرداخت کند. بر این اساس، کنگره آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای کمک به بیمارستان‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای اختصاص داده تا افراد (از جمله آن‌هایی که بیمه ندارند) را به انجام آزمایش و درمان کرونا تشویق کند.

فاکتور یک میلیون دلاری برای مریض کرونایی در آمریکا+ تصاویر

مایکل فلور و همسرش پس از بهبود از کرونا

گفتنی است بیش از دو میلیون آمریکایی تا کنون به ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» مبتلا شده اند. تا کنون بیش از ۱۱۷ هزار نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.