هشدار لوکزامبورگ به تل‌آویو

«جین آسلبورن» در مصاحبه با «اشپیگل» خواستار اتخاذ موضع سرسختانه‌تر اتحادیه اروپا علیه طرح اشغال بخش‌های گسترده‌ای از کرانه باختری شد.

اخبار بین الملل- وزیر خارجه لوکزامبورگ گفت: «برای اتحادیه اروپا فقط نوشتن نامه‌های سرزنش‌آمیز، حقارت خواهد بود و به طرزی قابل ملاحظه اعتبارش را تضعیف خواهد کرد».

وی پیشنهاد اقداماتی از قبیل اعمال تحریم‌های علیه رژیم صهیونیستی یا به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی توسط اتحادیه اروپا را پیشنهاد کرد.

از نظر آسلبورن، «بحث‌ها درباره به رسمیت شناختن فلسطین، یک انرژی کاملا جدیدی خواهد گرفت و من حتی این موضوع (به رسمیت شناختن فلسطین) را اجتناب ناپذیر می‌دانم».

وزیر خارجه لوکزامبورگ که پیشتر از مخالفت اتریش و مجارستان با طرح پیشنهادی برای هشدار دادن به تل‌آویو خبر داده بود، در مصاحبه با اشپیگل اعلام کرد که تصمیم به شناسایی فلسطین نیازی به اجماع و موافقت همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نیست.

به گزارش آناتولی، تا کنون 9 کشور عضو اتحادیه اروپا شامل سوئد، مجارستان و لهستان فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

آسلبورن  در مصاحبه با این رسانه آلمانی درباره به رسمیت شناختن فلسطین توسط کشورهای دیگر اروپایی گفت: «اگر کشورهای دیگر هم این کار را بکنند، محتمل‌تر خواهد بود که چیزهایی بیشتر از تحریم‌های اقتصادی حاصل خواهد شد».

وی بار دیگر هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی در اجرای طرح اشغال کرانه باختری را اقدامی مغایر با قوانین بین‌المللی خواند و درباره تبعات آن هشدار داد.