آمریکایی‌ها مزارع گندم سوریه را آتش می‌زنند

با اجرایی شدن قانون تحریمی آمریکا علیه سوریه موسوم به «سزار»، «یوسف قاسم» مدیر سازمان حبوبات سوریه، با رد هرگونه کمبودی در بخش گندم و آرد در این کشور، گفت که تمامی مخازن و سیلوها در وضعیت خوبی به سر می‌برند.

اخبار بین الملل- «یوسف قاسم» به اسپوتنیک گفت که شهروندان سوریه به دولت این کشور اعتماد کنند و نگران نباشند و تحریم‌های آمریکا مسأله جدیدی نیست و سوریه از دهه هشتاد قرن بیستم در معرض محاصره اقتصادی و تحریم‌های شدید بوده و اکنون توانایی بالایی برای تأمین مایحتاج خود دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود از آتش زدن مزارع کشاورزان به دست نیروهای آمریکایی در شرق سوریه خبر داد و گفت که «اشغالگران آمریکایی» تلاش می‌کنند به شکل مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد سوریه را تحت فشار قرار دهند.

این مسئول سوری افزود: «آتش زدن مزارع و غلات از سوی آمریکایی‌ها بر تولید سالانه سوریه به خصوص در استان الحسکه تأثیر می‌گذارد؛ چرا که نزدیک به نیمی از گندم سوریه در این استان کشت می‌شود.

«یوسف قاسم» همچنین گفت که دولت آمریکا تلاش دارد با اقدامات مستقیم یا وضع قوانین تحریمی، کاری کند که مردم سوریه یک لقمه غذا هم برای خوردن نداشته باشند.

با آغاز ماه جدید میلادی (ژوئن) قانون آمریکا علیه سوریه موسوم به سزار (یا قیصر) وارد فاز اجرایی شد؛ قانونی که تحریم‌های شدید علیه ملت سوریه وضع و محاصره اقتصادی آن را تشدید کرده و بندهایی علیه متحدان دمشق دارد که آنها را از بازسازی سوریه و حمایت از دولت این کشور باز می‌دارد.