حمله تروریستی در نیجریه و ۳۸ کشته

منابع محلی در شمال شرق نیجریه روز یکشنبه اعلام کردند عناصر تکفیری وابسته به گروه تروریستی داعش روز شنبه ۳۸ نفر را در حمله به روستای دور افتاده گونی اوسمانتی در شمال شرق نیجریه کشتند.

اخبار بین الملل-یک شبه‌نظامی محلی و یکی از ساکنان محلی اعلام کردند روستای گونی اوسمانتی در حدود ۶۰ کیلومتری پادگان مونگونو واقع شده است؛ که آن نیز روز شنبه اندکی بعد هدف حمله قرار گرفت و ۱۵ نفر در آنجا کشته شدند.

شماری از عناصر تکفیری تروریست موسوم به دولت اسلامی غرب آفریقا که در سال ۲۰۱۶ از گروه بوکو حرام منشعب شد و با گروه تروریستی داعش بیعت کرد، با خودرو‌های پیک آپ مدت کوتاهی با نیرو‌های مردمی، که دولت از آن‌ها حمایت می‌کند‌، درگیر شدند و سپس ساکنان را که از روستا فرار می‌کردند کشتند.

گرما نووسو، یکی از ساکنان روستا اعلام کرد: «تروریست‌ها به طرف کامیون حامل کسبه محلی تیراندازی کردند و سپس کامیون را با همه کسانی که در آن بودند‌‎, آتش زدند.»

این منبع افزود: «ما نمی‌دانیم چند نفر در کامیون بودند. آن‌ها همه سوختند و این واقعه شناسایی اجساد را دشوار کرد. فقط دو نفر از مسافران توانستند بیرون بپرند و فرار کنند.»

سازمان ملل نیز اعلام کرد از این ۲ حمله که در آن شماری غیر نظامی از جمله یک دختر بچه ۴ ساله کشته و دست کم ۳۷ نفر زخمی شده اند، غافلگیر شده است.

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد خودرو‌ها و ساختمان‌های سازمان ملل در داخل این مرکز آتش زده شده اند. ادوارد کالون، هماهنگ کننده کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل در نیجریه اعلام کرد: «من از این که همه کارکنان در سلامت کامل هستند‌, خوشحالم، اما از شدت این حمله شکه شدم.»

پایگاه نظامی مونگونو که ده‌ها هزار آواره را به دنبال ۱۰ سال خشونت گروه‌های افراطی در خود جای داده است، بار‌ها هدف حمله تروریست‌های وابسه به داعش، قرار گرفته است.