نشست وزرای خارجه اروپایی با پمپئو

با رشد و عمیق‌تر شدن شکاف میان اروپا و آمریکا بر سر مسائلی مانند چگونگی رفتار با چین، سازمان‌های بین‌المللی و تصمیمات رژیم صهیونیستی، امروز وزاری خارجه این قاره با مایک، پمپئو، همتای آمریکایی خود، نشستی تصویری خواهند داشت.

اخبار بین الملل-با تصمیم آمریکا برای کاهش نیرو‌های مستقر خود در آلمان، نشست‌های مختلفی میان کشور‌های اروپایی از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد، اما آن‌ها قصد دارند امروز از طریق ویدئویی با مایک پمپئو ، وزیر خارجه آمریکا، گفتگو داشته باشند.

در دوران همه‌گیری جهانی کرونا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تمایل کشورش به کاهش روابط با اروپا را نشان داد، اما مقامات این قاره معتقدند اگر حتی اندک پیشرفتی هم میسر شود این نشست مفید خواهد بود.

در رأس صحبت‌ها گفتگوی امروز، مسائل رژیم صهیونیستی و معامله به اصطلاح «صلح» خواهد بود. بروکسل قصد دارد رژیم صهیونیستی را از تصمیم خود بر الحاق کرانه باختری رود اردن منصرف کند.

پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از تصمیم خود بر الحاق به عنوان اولین قدم از معامله موسوم به قرن گفته و تاریخ شروع آن را ۱ ژوئیه (۱۱ تیر) اعلام کرده است.

یکی از مقامات اتحاده اروپا به خبرنگاران گفت: «در نشست‌هایمان در مدت سه هفته تلاش خواهیم کرد تا آمریکا و اسرائیل را از اقداماتشان منصرف کنیم.»

مقامات اتحادیه اروپا الحاق کرانه باختری را نقض قوانین بین‌المللی دانسته و گفته‌اند تلاش خود را برای متقاعد کردن پمپئو خواهند کرد.