شاید تا سال آینده به روال عادی پیش از کرونا باز نگردیم

آنتونی فائوچی، رئیس مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ، در مصاحبه‌ای با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا هشدار داد، احتمال دارد تا سال آینده وضع به روال عادی پیش از کرونا باز نگردد.

اخبار بین الملل-فائوچی در مصاحبه خود با اشاره به اعتراضات سراسری به تبعیض نژادی در آمریکا نگرانی خود از حضور مردم با وجود خطر شیوع ویروس کرونا گفت: «احتمال دارد مجبور شویم دوباره محدودیت‌های کرونایی اعمال کنیم. احتمال دارد کرونا در چندین مرحله باز گردد و من فکر نمی‌کنم پاییز یا زمستان امسال روالی عادی داشته باشیم.»

او در ادامه با بیان آنکه ماسک زدن می‌تواند مفید باشد، اما تأثیر چندانی در شیوع ویروس ندارد، از معترضان برای حفظ سلامتشان خواست تا اگر تظاهرات می‌کند و شعار می‌دهند ماسک بر دهان داشته باشند.

او در ادامه از محدویت‌های کرونایی صحبت کرده و گفت احتمال اینکه آمریکا در چند هفته شاهد برداشته شدن این محدودیت‌ها باشد کم است و این اتفاق ممکن است چندین ماه طول بکشد.

رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا درباره واکسن کرونا نیز گفت: «ما چند واکسن داریم که پیشرفت قابل توجهی هم داشته‌اند. البته هرگز نمی‌توانیم موفقیت مقابله با واکسن را تضمین کنید، زیرا احتمالات بسیاری برای اشتباه بودن وجود دارد، اما با توجه به نتایج اولیه می‌توانم از ۲ یا ۳ واکسن صحبت کنیم که در آینده موفق (به شکست کرونا) شوند.»

او پیش از این هم به طولانی شدن کرونا و عدم بازگشایی‌های زودهنگام هشدار داده بود.