آمریکا خواسته مردم عراق را دور نزند

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی درباره هر گونه تلاش برای صرفا کاهش یا محدود کردن حضور آمریکا در عراق هشدار داد و گفت این کار دور زدن مشروعیت حکومت و خواسته مردم عراق است.

اخبار بین الملل- «ابومهدی الکرعاوی» در گفت‌‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «تصمیم پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی یک خواست مشروع و مردمی است و از پشتوانه قانونی برخودار است، بنابراین لازم الاجراست و دولت باید آن را اجرا کند».

وی افزود: «صحبت در مورد کاهش یا محدود کردن حضور آمریکا ، مشروعیت قانون اساسی را نقض می‌کند و خارج از قانون و چارچوب‌های بین المللی است وچالشی برای اراده مردم عراق محسوب می‌شود».

گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از  پنج‌شنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و قرار است روابط دو جانبه و آینده این روابط بین عراق و آمریکا ترسیم شود.

یکی از مهمترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکا از عراق است و برآوردها حکایت از آن دارند که بیش از پنج‌هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و همراهانشان در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.