تمامی راهها برای مقابله با الحاق کرانه باختری مشروع است

«صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت که تمامی ابزارها برای مقابله با رژیم صهیونیستی و به شکست کشاندن طرح اشغال کرانه باختری مشروع است.

اخبار بین الملل-وی با بیان این مطلب افزود: حماس تمامی راه‌ها برای مقابله با الحاق کرانه باختری را طی خواهد کرد چرا که کرانه باختری، مسجدالاقصی و قدس مسائل بسیار مهمی است که شایسته انجام هر کاری است.

العاروری خاطرنشان کرد که در زمینه تلاش برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تماس‌هایی را با ۴۰ کشور جهان داشته است و این به معنای کار دیپلماسی و سیاسی است. در وهله دوم فعالیت ملی در طرح حماس یک موضوع کاملاً جدی است تا از طریق آن با پروژه الحاق در تمامی عرصه‌ها در داخل و خارج فلسطین مقابله کرد.

وی در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری سناریوهای متعددی دارد که یکی از آنها اشغال کامل این منطقه و دیگری اشغال اکثریت آن است. تل آویو در این رابطه ۳ سناریو طراحی کرده است.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت: سناریوی نخست دادن حق شهروندی درجه دو به ساکنان کرانه باختری در صورتی که بپذیرند کرانه باختری بخشی از اسرائیل است. سناریوی دوم کوچ دادن داوطلبانه ساکنان کرانه باختری از طریق اعمال فشار اقتصادی، معیشتی و امنیتی به همراه تسهیل مهاجرت آنها به خارج از فلسطین است. سناریوی سوم خلاص شدن از آنها با جنگی شدید در منطقه است، جنگی که رژیم صهیونیستی یک طرف آن باشد و این جنگ منجر به مهاجرات ساکنان کرانه باختری شود.