نشست فوری شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره تحولات آمریکا

 به دنبال اعتراضات سراسری در شهرهای مختلفی از آمریکا و دیگر کشورهای جهان به قتل وحشیانه قتل جورج فلوید، شهروندی سیاهپوست، به دست افسر سفیدپوست آمریکایی، رئیس شورای حقوق‌بشر سازمان ملل با درخواست برگزاری جلسه فوری در خصوص نژادپرستی و خشونت‌ و وحشیگری نیروهای پلیس موافقت کرد.

اخبار بین الملل- همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد اعمال تکنیک گلوگیری و خفه کردن به دست پلیس این کشور ممنوع است مگر آنکه جان پلیس در خطر باشد. او همچنین دستور داد از سلاح‌های توسعه یافته‌ای که احتمال مرگ با آنها کمتر است استفاده شود.

چهل و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در حالی دو روز گذشته در حالی انجام  شد که پیش از این و با شیوع کرونا به تعویق افتاده بود.

در این نشست، الیزابت تیچی فیسلبرگر، رئیس شورای حقوق بشر ، موافقت تمامی ۴۷ عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل را اعلام کرد و گفت بعدازظهر چهارشنبه (امروز) برای رسیدگی به مسئله خشونت پلیس و نژادپرستی جلسه‌ای تشکیل خواهد شد.

به دنبال قتل فلوید، اعتراضات در سراسر آمریکا علیه خشونت و وحشیگری پلیس چند هفته‌ای است ادامه داشته است و دیگر کشورهای جهان نیز با آنها همصدا شده‌اند. روز شنبه نیز یک جوان سیاهپوست دیگر به دست افسر پلیس در آتلانتا ایالت جورجیا کشته شد که موجب تشدید بیش از پیش اعتراضات در این کشور گردید.