آفریقا خواستار اعمال تحریم‌ بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی شد

مجمع جهانی همبستگی جنوب در آفریقای جنوبی با ارائه درخواستی کتبی با امضای شماری از نخبگان رسمی سیاسی، حزبی، اتحادیه‌ای، آکادمیک و شخصیت‌هایی حقوقی از قاره آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین خواستار تحریم بین‌المللی تل‌آویو شد.

اخبار بین الملل-در این درخواست که بیش از ۲۵۰  شخصیت حقوقی از آفریقایی جنوبی از جمله «گالیما موتلانته» رئیس‌جمهور اسبق این کشور آن را امضا کرده‌اند، ضمن محکوم کردن طرح موسوم به «معامله قرن»، این طرح «سرقت قرن» خوانده شده است.

در این گزارش آمده است که آفریقای جنوبی با محکوم کردن طرح‌های غیرقانونی «الحاق» تل‌آویو و انکار جنایتکارانه حقوق مشروع مردم فلسطین ، این اقدام را بر عهده گرفته تا بدین وسیله با خیز تل‌آویو برای اشغال بخش‌هایی از خاک فلسطین مقابله کند.

در این درخواست همچنین طرح‌های الحاق تل‌آویو به مثابه خشت اول آغاز طرح معامله قرن قملداد شده است که اصول اساسی حقوق بین‌الملل از جمله حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین را متزلزل می‌کند.

این مجمع در درخواست یادشده اشاره کرده است که بی‌پاسخ ماندن خشونت فزاینده تل‌آویو عاملی بوده است که امضاکنندگان این درخواست را به چنین اقدامی وا داشته است.

در این درخواست همچنین اشاره شده که سیاست الحاق در نتیجه اقدامات تل‌آویو در پیچیده کردن روند مذاکرات با فلسطینیان بوده است؛ اقدامی که هدف از آن افزایش سرقت خاک فلسطین و به زور خارج کردن فلسطینیان از سرزمین‌شان و توسعه‌ شهرک‌های غیرقانونی با حمایت‌ سخاوتمندانه آمریکا بوده است.

این مجمع در ادامه با اشاره به مسئله الحاق، تأکید کرده است که این مسئله هر گونه امکان برقراری صلح عادلانه و دائمی بر پایه حقوق بین‌المل و تصمیم‌های ایالات متحده در ارتباط با قضیه فلسطین را تضعیف می‌کند.

امضا کنندگان  این درخواست همچنین خواستار ممنوعیت تجارت سلاح، روابط نظامی-امنیتی و به  تعلیق درآمدن توافق‌های تجاری آزاد با تل‌آویو و شهرک‌های آن شده‌اند.

این اشخاص همچنین متعهد شدند اجرای این خواسته را از دستگاه‌های رسمی پیگیری کنند و در راستای پیشبرد این اقدام تلاش گام بردارند.

در این درخواست از کمیته آپارتاید سازمان ملل متحد خواسته شده که اقدامات خود در راستای از بین بردن تجاوزهای تل‌آویو علیه ساکنان اصلی فلسطین را بیشتر کند و همچنین پایگاه داده مربوط به شرکت‌های مرتبط با تجارت با «شهرک‌های غیر قانوبی اسرائیلی» را فعال و به‌روزرسانی کند.

امضا کنندگان این درخواست در پایان از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند که تحقیقات خود در ارتباط با جنایت‌های جنگی و ضدبشری تل‌آویو در خاک فلسطین اشغالی را ادامه دهد.