پیشرفت چین باید بر پایه «قوانین جهان غرب» باشد!

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به صراحت گفت که صعود چین باید مبتنی بر مجموعه قوانین غربی باشد.

اخبار بین الملل-​وی در اینباره ادعا کرد: «امیدوارم حزب کمونیست چین تشخیص دهد که اگر می خواهند پیشرفت کنند، اگر می خواهند کشور خود را بسازند، باید این کار را بر پایه مجموعه قوانین غرب انجام دهند، قوانینی که به حاکمیت قانون، آزادی و رعایت حق حاکمیت متعهد است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت که پکن تهدید کرده است کشورهایی را هم در قاره اروپا و هم خاورمیانه، آفریقا و جنوب شرق آسیا انتخاب کرده و به چین نزدیکتر می کند.

پمپئو در ادامه مدعی شد که در دوران تصدی خود بر وزارت خارجه آمریکا شاهد بوده که جهان در حال آگاهی یافتن نسبت به این تهدید است و افزود که کشورهای مختلف در حال صحبت درخصوص این تهدید [از جانب چین] هستند.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مورد چین پس از آن مطرح شد که «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که گزینه احتمالی ترامپ برای قطع کامل روابط با چین در شرایط جهانی شدن یک تصمیم غیرواقع گرایانه است و مشکلات فراروی ایالات متحده را حل نخواهد کرد.

گفتنی است که روز چهارشنبه هجدهم ژوئن، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که واشنگتن گزینه قطع کامل روابط با چین را همچنین مدنظر دارد.