حذف تبلیغ انتخاباتی ترامپ از فیس‌بوک

شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرد یک تبلیغ سیاسی از انتخابات دونالد ترامپ ، رئیس جمهور کنونی و نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا ، را به علت «مغایرت با قوانین» خود، ترویج نفرت و تفرقه‌افکنی از شبکه خود حذف کرده است.

اخبار بین الملل-گفته می‌شود دونالد ترامپ در این تبلیغ از مثلثی رو به پایین استفاده کرده که نماد نازی‌ها است. آلمان نازی این نماد را برای مشخص کردن زندانیان در جریان جنگ جهانی دوم به کار می‌برده است. اما ستاد تبلیغاتی ترامپ گفته این نمادِ آنتیفا است که گروهی ضد فاشیستی و چپ‌گرا است.

اندی استون، سخنگوی فیس‌بوک، در این باره به خبرنگاران گفت: «سیاست ما اینگونه است که پست‌ها و تبلیغاتی که نمادی از تفرقه‌افکنی داشته باشند را حذف کنیم. هر نمادی که نشانه‌ای از تشخیص زندانیان سیاسی باشد از این دست محسوب می‌شود.»

این پست روی علاوه بر صفحه شخصی ترامپ روی صفحات ستاد انتخاباتی اش و همچنین صفحه شخصی مایک پنس، معاون او، نیز منتشر شده بود و برای ساعت‌ها در معرض دید کاربران قرار داشت و البته هزاران کامنت و واکنش هم به آن داده شده بود.

در همین حال، تیم مورتاق، یکی از سخنگویان ستاد انتخاباتی ترامپ، گفت: «مثلث قرمز واژگون نماد گروه آنتیفا است و به همین علت هم در تبلیغی که مرتبط با آنتیفا بوده آن را استفاده کردیم.»

او در ادامه گفت به فیس‌بوک خواهند گفت که در میان ایموجی‌هایش یک مثلث قرمز درست مانند همین دارند!

به عقیده دونالد ترامپ گروه آنتیفا مسئول خشونت‌ها در اعتراضات اخیر و دامنه‌دار به مرگ جورج فلوید، شهروند سیاهپوستی که به دست پلیس آمریکا به قتل رسید، هستند. البته این ادعا به اثبات نرسیده و به گزارش رسانه‌های آمریکا، مشخصات افراد بازداشت شده در جریان شورش‌ها نشانی از دخالت آنتیفا در این وقایع ندارد.